Expo Syd, Epilogen!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

163
34
Danne:

Jag var inte på mässan, men får hem en lesser och en killerbee kungspyton, så jag är nöjd :) Kommer terrariedjur.se vara på norrköpingsmässan i november?

63
5
gitchen:

En trevlig mässa (som vanligt) med massor av folk,  djur o tillbehör.

Vår leguan hane Bosse fick ett nytt hem o likaså våra axolotlar.

Skulle ju inte ha nåt med hem i djurväg men det blev en Jemenkameleont 0.1, terrarie o syrsor till honom. Sambon tyckte nog att jag fick en sån för han fick köpa sin spindel ;) 

Önskar man vore miljonär för där fanns sååå mkt man ville haft, men det kommer fler mässor :)

366
157
Linus:

Jag tyckte det var en supertrevlig mässa (kanske den bästa jag varit på)! Det var kul att få ett ansikte på många av medlemmarna här, och det var skojigt att prata med de jag pratade med :)

Jag köpte en Testudo graeca och en Heterometrus spinifer och kunde inte vara nöjdare!

Det var lite olika grejer jag lade märke till som jag tyckte var lite konstiga, dock. Det var alltid säljare som hade gjort det underliga, så arrangemanget går inte att anklaga för det!

Exempelvis (som kanske flera såg) så såldes det tigerpytonjuveniler på vilkas lådor det stod att maxlängden är 2,5 meter..

733
297
markusbabs:

gitchen, Måste rätta dig och säga att 0.1 betyder att det är en hona. 1.0 är hane :)

218
47
asus:

säker på att det var vanliga tp då? finns ju dvärg version har jag för mig

218
47
asus:

aja iaf så köpte jag en tigerpyton juvenil som jag hade förbokat.. :p sen nån värme lampa o sockel typ blev inte så mkt handlande gick med runt o fotade hehe

366
157
Linus:

Det var vanliga, i alla fall stod det absolut ingenting om att det skulle vara något annat. Och så kostade de typ 700 kronor har jag för mig, så det var nog inget (genetiskt sett) speciellt med dom. 

Och vad jag vet så är väl de mindre underarterna och, eftersom det tydligen finns, dvärgversionerna väldigt sällsynta?

340
91
Copa:

Linus. vad fick du ge för Testudo graeca?

218
47
asus:

jo de är inte lika vanliga:p, ne tänkte mest om du missat det.. fast en dvärg går nog på mer än 700 kr xd

26
1
AnnaBrink:

Jag fick hem en väldigt fin Lesser Bee KP från mässan samt ett jättegulligt terrarie till mina skalbaggar som förhoppningsvis är redo att komma ut ur sina små platslådor snart! 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild