känner mig maktlös

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

166
54
Leoleopardgecko:

Tack för svaret Copa :) Vet du om det är farligt ifall dom fått i sig djur som nyligen ätit apelsin? Nämligen så att förut matade jag ödlorna med foderdjur som nyligen ätit apelsin. Men det var några månader sen, så jag antar att jag inte behöver vara orolig att dom ska ha tagit skada?

166
54
Leoleopardgecko:

Vad för frukt och grönsaker kan jag ge kackerlackerna förutom sallad? 

340
91
Copa:

Vet inte hur farlig det är tyvärr, har bara fått höra att man ska undvika mata med foder som ätit citrusfrukter

Hanna:

Päron, banan, morötter får mina :) Päron tycker de mycket om.

151
77
Firemon:

Dubia älskar söta frukter, melon, päron, banan osv morötter funkar oxå.

Det finns personer som tillverkar torrfoder till syrsor och kackerlackor som är nyttiga å bra.

Håll dej borta ifrån hundmat, kattmat, illermat osv  funkar för dina dubia men inte för din ödla.

Det är ju så att ju bättre mat du ger dina foderdjur desto bättre blir det för din ödla, det man stoppar in får man ut :)

166
54
Leoleopardgecko:

Just nu sitter dom och äter på gurka haha. Kan jag prova med tomat? päron och morötter har jag kört med tidigare. 

340
91
Copa:

Har köpt dubia foder av Firemon som funkar kanon bra.. har tjocka fina kackisar som ynglar av sig som kaniner

166
54
Leoleopardgecko:

Frukt jag har hemma nu: banan, plommon, persika och melon. Men efter det jag har hört om allt man inte bör ge foderdjuren är jag numera skeptisk till vad jag vågar ge dom. Haha.

Kommer garanterat hålla mig från katt, hund och fiskmat. :)

151
77
Firemon:

Dubia älskar apelsiner, om du har en odling som du inte ska mata till dina reptiler så bör du använda apelsiner.

Ska du enbart ha dubia som du matar till dina ödlor ska du undvika citrusfrukter då många ödlor har problem med syran i dom frukterna ( vet att ögonfransar får problem med matsmältningen).

Hund katt å illermat innerhåller för mycket animaliska proteiner så din reptil kan få gikt (ledproblem) och problem med njurarna.

166
54
Leoleopardgecko:

Tack för informationen Firemon!! Har några stora som jag faktiskt inte kan använda till matning av någon av mina ödlor. Så ska nog ordna upp så att dom får flytta till en annan låda så att jag kan fodra med apelsin!

Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild