Alba Norrköping 2013

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

104
29
Amandarinen:

Mannen är nu hittad och vid namn Sarguis O*****! Jag skulle behöva hjälp med att sprida detta så mycket som det bara går, man säljer inte sjuka djur och man åker definitivt inte på en mässa och gör det heller! 

Tack alla för eran hjälp! 

Admin: Ändrat, det är enligt personuppgiftslagen inte okej att hänga ut icke offentliga folk med deras riktiga namn. 

232
95
anamidnatt:

Tråkigt som fan att läsa om denna snubben. Gött att du hittade namnet iallafall!

232
95
anamidnatt:

Hur gick det med den stackars geckon förresten? :/

126
64
Mikachu:

Ja, bra att du hittade namnet! :) Skulle just säga det :p

Precis, att sälja sjuka djur har mna ju råkat ut för flera gånger.. Men att göra det på en mässa är ju ännu värre :/

104
29
Amandarinen:

xcotte, jag vet tyvärr inte hur det gick med den, vill inte veta det heller... :/ Men den som matvägrar blir ju bara smalare och smalare, den spottar ut det som ges hela tiden :(

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2511
anders:

Riktigt synd att det blev en såpass tråkig upplevelse första mässan. Försök gärna få tag på personen, t.ex. via mail, så att han har möjlighet att kommentera och försvara sig angående händelsen.

Vi har länge funderat på en lista över bra säljare/köpare, där man då även kan skriva om såna här händelser. Kanske skulle kunna vara värt att fixa till nästa uppdatering.

Djur kan självfallet vara sjuka, men om inte allt står rätt till borde säljaren berätta detta. Sen kan det ju självfallet i vissa fall vara så att säljaren inte märkt av det eller att det blir strul på ett eller annat sätt.
Det är då som jag tycker att man ser en säljares/köpares riktiga kvalitéer med hur de hanterar ett problem. Att han erbjöd dig leopardgeckon gratis, kan ju på ett sätt vara schysst, om det nu inte bara var så att han ville bli av med den om den nu var sjuk.

Tycker det även är viktigt att köpare gör som du gjorde, och går tillbaka och verkligen säger till säljaren så att de förstår att de inte kan hålla på hur som helst.

Vill även lägga till en egen händelse:
Senast jag köpte ett gäng korallfingergrodor utav en kille (kommer tyvärr inte ihåg namnet nu) så var det sagt att det var 2 hanar och 1 hona. Det visade sig senare att så inte alls var fallet utan att det var 3 hanar. Jag kontaktade säljaren, och han beklagade sig för att sedan åka till Hamm och köpa hem en hona till mig gratis. Inget tjaffs alls, utan väldigt tillmötesgående och schysst.

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Jag beklagar verkligen att din första reptilmässa blev en besvikelse, hoppas du besöker någon mer så du ser att det du fick uppleva absolut inte hör till vanligheterna. Dom flesta som säljer djur på mässor brukar vara ärliga bra människor (min erfarenhet iaf). Kan bara önska dig stort lycka till med framtida mässor & djurköp :)

Sen att du hänger ut säljaren med namn utan att han kan försvara sig är en annan sak, jag tycker i första hand man kan ta kontakt med personen något "privat" innan man skriver ut någons namn i ett allmänt forum. Men det är min åsikt & du behöver inte hålla med mig.

234
50
costanza:

jättetråkigt att höra, sedan håller jag med Jonas_, att hänga ut en privatperson är en annan sak än att hänga ut ett företag då privatpersonen inte har något skydd whatsoever. alla som ska köpa ett djur borde kolla upp ryktet på säljaren, finns massa oseriösa som gör vad som helst för att tjäna pengar.  Försök få kontakt med honom o låt han göra rätt för sig, om han inte gör det så är det väl bra att varna andra köpare.

104
29
Amandarinen:

Anders tog bort det åt mig (namnet) iallafall en del. Tyvärr så har det inte gått att få tag i honom men jag ska defenitivt göra det och vet att det var fel att skriva ut hela hans namn. Men iallafall, hoppas att nästa mässa blir bättre! :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild