Levande möss

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 8

161
107
Alex_ask:
NellyNiklas skrev:

Det finns vetenskaplig grund för det. Det har gjorts ett flertal undersökningar på ämnet. Det är en fråga under debatt. Finns även artiklar som påvisar att motsatsen kan gälla. 

Om vi åtetgår till den eviga frågan "död mus vs. levande mus" så måste vi alla sköta det enligt de djurskyddslagar som råder.
Visst, det vore önskvärt om de var ännu mer detaljerade, men de kan knappast anses som otydliga. I något enstaka fall är det dock  lite "moment 22" över det hela. 

Argumentet "så funkar det i naturen" håller inte. Skulle alla zoo runt om i världen anse samma sak, ja då hade de bara släppt lös en gammal avdankad travhäst i lejonhagen. Vilket ramaskrik det hade blivit av det. Just det, det har ju redan hänt. Lasagne hette det då =P

Kort och gott, om djuret kan läras att ta dött så ser jag ingen poäng i att göra annorlunda. 

Mvh Niklas

Ne så tänker du såklart alla är vi olika men om folk vill mata med levande så låt dom göra det, jag vet flera djurparker som matar med levande inte officielt såklart då gör inget något olagligt som alla våra politiker men du vet vad jag menar det sägs alltid en sak men sanningen bakom är ofta en annan.
Och i mitt tycke anser jag inte att det är onödigt lidande inte mer än att jag bryter nacken på den precis innan så i mitt fall fungerar levande jättebra

5387
4126
Tropfrog:
Jag har jobbat innom djurparksvärlden. Åtinstonde där jag jobbade så var det krav på 3 veckors fryskarantän innan matning.

MVH
Magnus

1275
1725
Falk:
facepalm deluxe

5387
4126
Tropfrog:
Falk skrev:
facepalm deluxe

???

161
107
Alex_ask:
Falk skrev:
facepalm deluxe

??

161
107
Alex_ask:
Tropfrog skrev:
Jag har jobbat innom djurparksvärlden. Åtinstonde där jag jobbade så var det krav på 3 veckors fryskarantän innan matning.

MVH
Magnus

Okej min morbror har jobbat på skansen i 25 år och innan på ölands zoo och jag har själv varit med en del på båda det ena och andra stället och det finns säkert krav på allt möjligt det betyder inte att de går till på det sättet, det är också olaglgit att gå för röd gubbe det betyder inte att det sker på det sättet.

visserligen var detta 15 år sen

5387
4126
Tropfrog:
Detta var på universeum för 10 år sedan. Vad jag vet så är de noga med det fortfarande. Argumentet är smittskydd och ormarnas säkerhet.

Mvh
Magnus

1275
1725
Falk:
Alex_ask skrev:

??

Jag förstår att du inte begriper

117
99
Lancehead:
Tropfrog skrev:
Detta var på universeum för 10 år sedan. Vad jag vet så är de noga med det fortfarande. Argumentet är smittskydd och ormarnas säkerhet.

Mvh
Magnus

För 10år sedan hade Universeum egen uppfödning av möss. Någon regel om 3veckors fryskarantän fanns inte. Hur det ser ut nu har jag ingen aning om men jag har svårt att tro att det skulle vara som du påstår.

5387
4126
Tropfrog:
Yes, vi födde upp mössen själv, det stämmer. Sen avlivades de och lades i fryskatantän i minst 3 veckor. Vad får dig att tro att jag ljuger för dig?

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 8
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild