Expo Sthlm

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

45
6
jny72:

Jag ska till Expo Sthlm 26/1, men till saken hör den att jag aldrig varit på en reptil mässa.

Brukar det finns ödlor typ leopard geckos och tjocksvansad gecko?

Om man hittar ett djur man vill köpa, har man med egen låda eller har säljaren?

Jenny (jny72)

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2511
anders:

Kul att du ska på reptilmässa!
Både leopardgeckos och tjocksvansgecko finns med största sannolikhet. Har nog inte varit på en enda mässa där de inte haft leopardgeckos.

Säljaren har egen plastlåda som du får djuret i. Det enda du behöver tänka på själv är ifall du ska frakta det och behöver något som håller värmen.

45
6
jny72:

Tack så mycket för svaret. Längtar till den 26/1, ska bli kul att träffa folk med samma intresse. Här hemma är det endast jag som håller på med djuren.

356
177
krypet:

En annan sak som kan vara bra att tänka på är att ha med kontanter. De flesta säljare kan inte ta betalning med kort.

Det brukar finnas gott om djur av alla möjliga slag. Dessutom brukar det finnas foderdjur, terrarier och terrarietillbehör till bra priser.

Såhär på vintern är en kylväska med en varmvattenflaska ett sätt att frakta djur. Allra bäst är frigolitlådor, ibland finns det sådana till salu, ibland inte.

45
6
jny72:

Just det där med kontanter är bra. Och jag tar med en kylväska med varmvatten flaskor eller dylikt. Tyvärr måste jag åka kommunalt annars hade jag tänkt titta på terrarium.

Men ska iallafall leta efter värmematta etc för tanken är att införskaffa en till tjockis eller leo. Men ska ha terrariumet klart innan ödlan kommer hem.

Men jag tänkte att man kan säkert hitta någon som man kan kontakta när det är dags att köpa ödlan.

Nu blev allt krångligt :) Jag får se om det blir ödla på expo eller inredning+ ev. terrarium.

Nu fick ni läsa en hel novell om hur jag tänker göra, tänkte lite högt. Kanske:)

741
681
Binks:

Jag hade bord förra året och de va SJUKT många som kom och var upprörda över att mässan låg totalt ocentralt vilket innebar att de var tvungen till att ta bilen någon km för att kunna plocka ut pengar eller äta mat.

Så ta verkligen med pengar och möjligtvis någon baguett eller något att äta.

45
6
jny72:

Tackar, tackar. Ska se till att ha pengar och något att äta. Men vet inte riktigt hur jag ska göra med värme och transport av ev djur.

225
4
ia_:

Va? Så off låg den inte... Tog väl en 6-7 minuter MAX att gå till centrumet... Och då är inte jag den som har bråttom! ;)

12
32
SHR:

Hej!

Visst stämmer det att Råstaparkhallen ligger lite off, ett tips är att ladda upp med kontanter för eventuella inköp då det inte finns någon bankomat på plats.

När det gäller mat vill vi passa på och informera om att vi alltid har ett café där vi erbjuder mackor, korv, drycker mm. Så man brukar inte behöva gå hungrig.

Utbudet när det gäller djur och annat brukar variera från mässa till mässa, alltid svårt att säga i förväg vad som kommer att finnas. Leopardgeckos brukar alltid finnas och tjocksvansgeckos oftast.

Vi ses 26/1!

Med vänlig hälsning SHRs Expogrupp

356
177
krypet:

Off eller inte - det var bra ljus så att alla djur syns ordentligt! Det tycker jag är viktigt! Om jag inte minns fel fanns det stora smaskiga mackor, även vegetariska, och så är det minsann inte alltid.

Har man bara pengar med sig så...

Är inte de flesta expon utom kanske de i Malmö också långt från ett centrum med bankomat? Skillnaden är kanske att det är större andel besökare som kommer utan bil i Stockholm erftersom det finns välfungerande kollektivtrafik för så många?

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild