Vill ha en djurart som tillåts av feg mamma

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

amanda03 skrev:

Både jag och mamma är tyvärr livrädda för dem :(

En ypperlig chans att bli av med den obefogade rädslan då ;) Ormar är fantastiska husdjur. Men klart man måste ha någon sorts intresse av djuret och allt runtomkring för att det ska fungera bra :) 

Hoppas du kommer på vad du är intresserad av, det är det man måste gå efter och inte efter vad andra säger :) Tips och råd från andra som haft arterna bör man givetvis lyssna på. 

28
7
GrimCamel:
amanda03 skrev:

Tack! 
Ja sköldpadda är typ det enda hon inte är rädd för haha! Men de kräver så mycket av en:( Mamma och pappa vill inte lägga ner så mycket pengar tyvärr. Eftersom jag inte kommer flytta hemifrån på LÄNGE så måste det ju verkligen vara något de kan tänka sig att ha i sitt hus. Jag tror dock jag kommer att få en sköldpadda när jag fyller 13 (11 april)

En viktig sak du måste tänka på med sköldpaddor är att de lever LÄNGE så du måste vara beredd på att hålla uppe intresset under många år (jag kan inte alla arter men många har ju längre livstid än en människa) Du är ju trots allt bara 13 vilket är väldigt ungt för att titta på ett djur som du måste sköta så länge är min åsikt så tycker att du skall tänka igenom det noga så du kan ställa upp för ditt husdjur i alla år den är i dina händer :) Lycka till

89
12
amanda03:
GrimCamel skrev:

En viktig sak du måste tänka på med sköldpaddor är att de lever LÄNGE så du måste vara beredd på att hålla uppe intresset under många år (jag kan inte alla arter men många har ju längre livstid än en människa) Du är ju trots allt bara 13 vilket är väldigt ungt för att titta på ett djur som du måste sköta så länge är min åsikt så tycker att du skall tänka igenom det noga så du kan ställa upp för ditt husdjur i alla år den är i dina händer :) Lycka till

Ja det har varit ett av mina argument till att inte skaffa sköldpadda. Vet att vissa slänger ut sina reptiler i skogen vilket jag själv tycker är ivelkorkat och kallhjärtat. Det värsta som händer om jag helt plötsligt inte får tid för sköldisen är att jag säljer den till någon pålitlig eller bekant:)

28
7
GrimCamel:
amanda03 skrev:

Ja det har varit ett av mina argument till att inte skaffa sköldpadda. Vet att vissa slänger ut sina reptiler i skogen vilket jag själv tycker är ivelkorkat och kallhjärtat. Det värsta som händer om jag helt plötsligt inte får tid för sköldisen är att jag säljer den till någon pålitlig eller bekant:)

Sköldpaddor skall tydligen vara svåra att bli av med så där är ju haken
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild