Bluff säljer

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

173
264
ricard:

Jag la ut en annons om att jag gärna köper större mängder kackerlackor till grosspris.

Fick svar från två påstått tyska killar:
Daniel Smidt Flicker - ville sälja 3kg dubia.
Alexander Larsson - ville sälja 5kg craniifer.

Jag betalade i förskott.
Inget kom. Bara krav på försäkringspengar och transitavgifter. Jag tokprotesterade men då hörde en påstådd advokat av sig som hette:

Steffen Haller

Han påstod säg företräda säljarna mot fraktbolaget, som han menade var skurken. Jag gick på det också. Har varit mkt korkad, men steg för steg dragits in i detta. 

Representatnten för Express Courier heter

Alexander Scheiner. 

Han är den som styrt runt alla betalningar hit och dit. 

Min teori: den person som faktikst heter Alexander Schreiner, har blivit ID-kapad. De använder hans namn för att skapa tysk trovärdighet. I själva verket sitter hela gänget i Kameron, Afrika. Jag har goda indikationer på detta. De använder en falsk e-postadress när de uppträder i mitt namn. Denna är startad i Kameron. Detta är inte en slump. Så låt varna er! Betala INTE NÅGOT ALLS I FÖRSKOTT! ABSOLUUUT INTE UTOMLANDS och inte utan referenser här i Sverige heller. Bara ett råd från en som förlorat över 25'000:-

141
35
GeckoLover99:
ricard skrev:
Jag la ut en annons om att jag gärna köper större mängder kackerlackor till grosspris.

Fick svar från två påstått tyska killar:
Daniel Smidt Flicker - ville sälja 3kg dubia.
Alexander Larsson - ville sälja 5kg craniifer.

Jag betalade i förskott.
Inget kom. Bara krav på försäkringspengar och transitavgifter. Jag tokprotesterade men då hörde en påstådd advokat av sig som hette:

Steffen Haller

Han påstod säg företräda säljarna mot fraktbolaget, som han menade var skurken. Jag gick på det också. Har varit mkt korkad, men steg för steg dragits in i detta. 

Representatnten för Express Courier heter

Alexander Scheiner. 

Han är den som styrt runt alla betalningar hit och dit. 

Min teori: den person som faktikst heter Alexander Schreiner, har blivit ID-kapad. De använder hans namn för att skapa tysk trovärdighet. I själva verket sitter hela gänget i Kameron, Afrika. Jag har goda indikationer på detta. De använder en falsk e-postadress när de uppträder i mitt namn. Denna är startad i Kameron. Detta är inte en slump. Så låt varna er! Betala INTE NÅGOT ALLS I FÖRSKOTT! ABSOLUUUT INTE UTOMLANDS och inte utan referenser här i Sverige heller. Bara ett råd från en som förlorat över 25'000:-

Gud vad hemskt! Hur kan man vara så fräck att man gör något sånt?! Jag hoppas verkligen det löser sig för dig :(
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild