Exo-terra, EpiWeb bygge

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 29

53
26
Findus:

a6lex skrev:

Lite bättre uppdatering, hade växt mer än vad det såg ut på bilden :D Klippte ner mossan nu när jag kom hem så det blir mer av en matta :)

Ökade på duschsystemet för tyckte de va lite torrt i luften och nivån i reservoaren hade sjunkigt lite mycket!

Fan vadkul att se! Ja, de senare bilderna gav verkligen en tydligare bild av hur mycket det hade växt. Är det bestämt än om terrariet kommer att innehålla något terrariedjur? Skulle vara som att komma till himlen för invånarna som får lyxen att spendera sitt liv där.

376
359
a6lex:
Findus skrev:

Fan vadkul att se! Ja, de senare bilderna gav verkligen en tydligare bild av hur mycket det hade växt. Är det bestämt än om terrariet kommer att innehålla något terrariedjur? Skulle vara som att komma till himlen för invånarna som får lyxen att spendera sitt liv där.

Har haft kontakt med MartinJ om att husera Agalychnis callidryas. Det som ska till är massa växter, är tyvärr dålig med sånt så hoppas kunna få hjälp av någon på forumet med vilka växter jag ska sätta in :)

376
359
a6lex:
Mrjansson92 skrev:
så satans snyggt! =D

Man får tacka! Tjejen börjar acceptera det när hon mer kan se det som en vacker tavla än bara något som låter ;)

Doxster skrev:
Fantastiskt rolig tråd att läsa igenom, snacka om att göra det seriöst!

En sammanställning över total kostnad hade varit intressant :)

Gjorde en kostnadskalkyl innan ja börja bygga, den skulle ligga på 8200kr men blev lite dyrare för jag va sugen på lite "top of the line" grejer. Men drog ner kostnaden på annat som jag insåg skulle göra mer skada än nytta :)

378
479
Svedjemo:
a6lex skrev:

Man får tacka! Tjejen börjar acceptera det när hon mer kan se det som en vacker tavla än bara något som låter ;)

Gjorde en kostnadskalkyl innan ja börja bygga, den skulle ligga på 8200kr men blev lite dyrare för jag va sugen på lite "top of the line" grejer. Men drog ner kostnaden på annat som jag insåg skulle göra mer skada än nytta :)

Jag ska också ta och spalta upp kostnaderna för min burk, kan vara kul att se vad det landade på :)

376
359
a6lex:

Drar en fotobomb på de olika växterna i terrariet och lite konstig gelé som kommer och går!

376
359
a6lex:

Som vanligt så är ju inte kvaliten optimal på Exo-terra... En hygdrostat som inte tål fukt xD
Nu visar den i all fall rätt, men fick blåsa av den!

376
359
a6lex:

Blev en analog istället, får se om den klara sig! Kom gärna med förslag på vad man kan använda annas! Gärna en digital :)

235
155
Brokensynapse:
a6lex skrev:
Blev en analog istället, får se om den klara sig! Kom gärna med förslag på vad man kan använda annas! Gärna en digital :)

Hår hygrometer är väl den bästa om jag förstått allt rätt. Den går även att kalibrera genom salt test som det kallas. Salt test kan du även använda för att kolla den du har är ok. Googla salt test eller kolla cigarr forum. 

197
111
Wirre:
a6lex skrev:

Kanske testa den här. Samma fabrikat som Doxter frågade om.

RINGDER HC-110M 12VDC/AC30A Dehumidification and Humidification Universal Digital Humidity Controller Regulator Sensitive Switch
s.aliexpress.com/3EFfUj2E
(from AliExpress Android)

376
359
a6lex:

Wirre skrev:

Kanske testa den här. Samma fabrikat som Doxter frågade om.

RINGDER HC-110M 12VDC/AC30A Dehumidification and Humidification Universal Digital Humidity Controller Regulator Sensitive Switch
s.aliexpress.com/3EFfUj2E
(from AliExpress Android)

Ska bara a en som mäter :) Har dedan en sån du länka! Helt värdelös... Visa bara 100% hela tiden...

Logga in för att posta i forumet
Sida av 29
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild