Exo-terra, EpiWeb bygge

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 29

146
85
Lovet:
a6lex skrev:

Här är länkar: 

Det bör funka! Kan fixa fram mått på dom om det behövs :-)

Det står 4.6 cm diameter och 4.3cm jag. Stämmer detta på ett ungefär? Fungerar de bra fortfarande?

376
359
a6lex:
Lovet skrev:

Det står 4.6 cm diameter och 4.3cm jag. Stämmer detta på ett ungefär? Fungerar de bra fortfarande?

Har inte kört just dessa så mycket, men de brukar hålla riktigt bra! Tror det är samma mått som Exo-terras.

376
359
a6lex:
Hittade till slut felet till att jag fick helt fel värde från tempgivaren på EVOn.

Jag öppnade upp boxen och såg att det gick 2st kablar från snsorn. Med den informationen drog jag slutsatsen att det måste vara en thermoresistor. Mätte resistansen och oberoende kroppstemperatur så var den fast på 580ohm.

Jag lät den ligga några dagar utanför terriet och vips så funka den igen! Allså hade det kommit in vatten i resistorn och skapat störningar. Så lödde av den och klädde på krympslangar som jag slöt så den är helt skyddad från vatten. Får hoppas det fungerar!

376
359
a6lex:
Nu börjar det bli riktigt grönt! Snart är det nog dags för växterna att flytta in!

376
359
a6lex:
Som om man inte hade tillräckligt o göra...

Har tagit bort all mossa o ska ersätta med orkidesubstrat och döda löv :-) Blev så satans blött i terrariet med mossan!

197
111
Wirre:
Oj!  Här var det tvära kast. 
Blev det för fuktigt eller var det mer som en träskmark?

376
359
a6lex:
Wirre skrev:
Oj!  Här var det tvära kast. 
Blev det för fuktigt eller var det mer som en träskmark?

Mossan va gul o allmänt konstant blöt så lägger nått med bättre dränering

376
359
a6lex:
Idag damp det ner ett brev från Svedjemo där det låg en massa löv! Nu ska det bara in i terrariet.

376
359
a6lex:
Bytte glasdörr och slängde in lite löv, bara låta det få växa så ska det in lite klätterväxter med!

129
114
kekke:
Fasen så trevligt! In med några pilgift! :D
Logga in för att posta i forumet
Sida av 29
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild