Underlag

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:

håller helt med la_ då man ska försöka göra det så nära deras narturliga miljö som möjligt och det står det även på jordbruksverkets hemsida. 

sen kan jag väl även tycka att det måste ju vara mycket lättare att göra rent hos djuren om dom har typ sand eller liknande på botten, då man måste tvätta mattan om dom skiter på den annars blir det ju kvar bajs i mattan :P 

men själv klart så kan ju djuren må bra även fast dom bor på en matta 

333
97
leolina:

Sand blir mitt självklara val, har kört med det i över tio år och tycker att det fungerar hur bra som helst. Matta är mindre lämplig men jag använder det på hyllplanen och det fungerar fint. Jag skulle inte ha det på botten däremot då det inte går att gräva och det blir svårare att hålla rent.

269
60
Jonas:

har med skäggis och jag blandar sand med jord. för att få en "hårdare" sand

precis som isDrake och LA_ säger så håller jag nog med dom att matta är inte direkt bra.

har själv en ödla som gick på matta tidigare kan säga han är 2 klor kort. för han fastna med tårna när han va liten i mattan (förra ägarn av denna ödla)

och att säga att folk bara har 1 synpunkt är ju dumt strunten, då det känns som bara för folk inte ville ge dig svaret du ville ha så vart du sur.

tänk om och ta åt dig lite av folk vad dom skriver här (ta allt dock med en nypa salt)

för det finns lite för många hushållsexperter på internet. sen har ju LA_ faktiskt länkat till en tråd där en reptil vetrinär går och säger vad han tycker. vet inte men jag tror han har rätt  bra koll:)

MVH//Ginto

504
396
Crippa:

Klart som fan det ska vara sand :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild