Ingen tråd för "inte-röra-djuren" folk

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 12

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

sunglow87 skrev:
[quote=Falk]Sunglow87 Varför blir ogiftiga ormar hanterbara men inte giftiga ormar? =) (notera smileyn)[/

he he  gift bör förbjudas :)

Jag hoppas & tar för givet att du skämtar :) Med tanke på att du själv har ormar som intresse & har egna hemma. 

Håller med dig fluffis, märkligt språkbruk från trådskaparen :) Antagligen vill han bara provocera & det lyckas han säkert med. 

590
365
SweBoa:
He ja det var ironi gubben :)

953
1840
peter54:
En liten försynt off-topic reflexion: Jag undrar verkligen över en sådan här tråd och varför den utvecklas som den gör. Alla människor har ju ett val, det finns alltid ett val att göra.

Gogs må ha sina idéer, det är han definitivt berättigad till. Han må också ha ett något onödigt skarpt sätt att uttrycka sig på, inte heller det är mot reglerna så länge det inte är riktat mot någon enskild. Den här tråden kommer med trådskaparens uttryckliga riktlinjer och önskemål om specifika typer av svar, andra typer av svar undanbedes och för mig är det glasklart vad syftet med tråden är och vad för slags mål TS har med tråden.

Ändå är det i övervägande majoritet det som inte skulle finnas i tråden som dyker upp i den, varför? Alla de svar som går på tvärs emot vad TS beskrev i initialinlägget är ju vad som får den här tråden att bli till ett verbalt upplopp istället för vad som var tänkt med den.

… Om jag nu säger att jag gillar att ha min ödla i taket och frågar; -hur många andra gillar samma sak? Varför ska då alla som inte gillar att ha sin ödla i taket svara? Om jag frågar vilka som vill hänga med på bio, varför ska alla som vill åka till London svara?

Jag tycker egentligen att varenda inlägg (inklusive mitt eget) som inte håller sig inom ramarna för vad som sades i initialinlägget borde raderas, men jag lämnar det beslutet till andra moddar att ta, jag har stuckit ut näsan tillräckligt redan.

309
240
Gogs:
sunglow87 skrev:
Jag tyckte det var häftigt, var fick du idén i från :) 

Fick idén från Chlamydosaurus som fanns här på forumet innan Anders bannade henne.

Medlem i SHF
537
750
Patch:

Hoggaforfan skrev:
Med tanke på att folks kommentarer så kan jag förstå hans inledande kommentar. Det känns liten som att den behövs även om det är sjukt trist att den gör det för den är ganska otrevlig trots smileyn.
Inget djur far illa av att vara i dålig luftfuktighet ett litet tag, det tar kanske 6mån eller mer av konstant dålig luftfuktighet innan det är aktuellt. Annars hade mässorna knappast varit möjliga.

Har du nån källa på det som man kanske skulle kunna läsa? :)

309
240
Gogs:
Patch skrev:

Har du nån källa på att det INTE är så?

2966
1648
Hoggaforfan:
Patch skrev:

Tyvärr inte, är en blandning av sunt förnuft, gissning och olycklig erfarenhet. Så tiden ska tas med en nypa salt men därför jag skrev kanske. Hade varit intressant att läsa mer exakt om det hela, misstänker att det var därför du postade med :-)

2966
1648
Hoggaforfan:
hahaha poäng till Gogs
Men tror bara Patch var nyfiken snarare än argumentera

Medlem i SHF
537
750
Patch:

Hogga: De va bara en fråga :)

Och tänker inte argumentera med nån som påstår att djur kan gå i en miljö helt utan fukt och att för mycket fukt leder till svamp och mögelangrepp :) 

309
240
Gogs:
Patch skrev:
Hogga: De va bara en fråga :)

Och tänker inte argumentera med nån som påstår att djur kan gå i en miljö helt utan fukt och att för mycket fukt leder till svamp och mögelangrepp :) 

Vem har sagt att de kan gå helt utan fukt? Visa gärna det i tråden isåfall är du snäll =)
Och sen är det allmänt känt att för mycket fukt leder till mögel och fungus. Det borde väl du veta som är så påläst?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 12
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild