Virke för terrarium?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 11

127
7
rencore:
whaaat. hela min grej är ju helt förstörd nu för att jag inte har platts för större terrarium. jag hade tänkt att bygga 2, till de ödlor som jag nände. om jag bygger ett taerrarium som är L150xH70xD90 kan jag då ha en dabbagam ? elelr va då, är det lagom till en skäggagam ?vad kräven en tagsvansvaran ? 4 meter i längd då typ eller 

127
7
rencore:
sköttselråden säger ju  0,9 m² botten och 0,5 meters höjd. är inte det 90 cm ? 

1685
794
fluffis:
rencore skrev:
sköttselråden säger ju  0,9 m² botten och 0,5 meters höjd. är inte det 90 cm ? 

Höjden räknas för sig själv. Om bottenytan ska vara minst 0,9 m² så får du ta bredden gånger djupet. T.ex. 1 m i bredd och 90 cm (0,9 m) på djupet blir 1x0,9=0,9 m². Då får du ett nästan kvadratiskt terrarium. Vill du ha det mer avlångt så kan man ta t.ex. 1,50 m på längden och 0,7 m på djupet. Då får man 1,05 m² och klarar sig med lite marginal :) Marginal är bra att ha eftersom det egentligen är innermåttet som räknas.

127
7
rencore:

o fy enda in i helvete. ska dom ha så stort dom små djuren? spindelfan lever på 30cm.  Tror nog jag behåller det terrarium jag har. det är stort. 

127
7
rencore:
får helt änkelt göra plats

1685
794
fluffis:
Haha, ja spindlar är spindlar :) Men ormar och ödlor brukar ofta vara lite större :D

2966
1648
Hoggaforfan:
Patch: Tack, läste fel rad :-)

Rencore: Man kan stapla terrarium ;-) 

127
7
rencore:
gör nog såå jag behåller dom jag har. frågan är bara om det går in i min lägenhet haha. Skulle jag kunna ha en taggsvansvaran, eller något annar lite större i detta? nederdelen är L180 H80 D 50, överdelen är upptagen ^^

127
7
rencore:
hade endå varit skoj o bygga ett då jag är sugen på Jemenkameleont, en hona då, dom blir inte sås tora :)

Medlem i SHF
537
750
Patch:
I länken som Hoggaforfan la upp så finns de möjlighet att både räkna ut storleken (kvadratmetern) på terrariet och vilka krav en ödla i respektive ödla behöver :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 11
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild