Virke för terrarium?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 11

127
7
rencore:
så bra :) blir det inte krångligt att vara där inne och kräla när det är färdigbygt ? jag tänkte ju att man smidigast smäcker fast frigoliten på botten, och baksidan, sedan bankar ihop resten av burken :) ?

2966
1648
Hoggaforfan:
Jo du har en poäng, det borde gå :-)
Beror ju mycket på bakgrunden. Det absolut lättaste är ju om man kan göra den utanför terrariet och bara limma den på plats.

127
7
rencore:
ja det är det nog, men vill ju ha den så det täcker hela bakstycket så att säga, där tänker jag att det blir krångligt att få dit den i ett färfigbyggt :)

2966
1648
Hoggaforfan:
Det går ju att dela uppe den i sektioner och göra frigoliten utanför och på med husfix/betong inne. Finns många lösningar och mycket beror på vilken form bakgrunden har.
Jag hade satt fast den om jag kunnat, det ger en bättre känsla för hur resultatet blir. Det blir pilligare men ibland är det värt det. Mindre gör jag dock alltid utanför.
Det finns många tekniker och ingen är fel. Men har du inte gjort bakgrund innan så bör du köpa ett flak extra och leka sönder och experimentera på så du lär känna materialet. 

127
7
rencore:
ja jag har ju tänkt skära ut så det finns lite att ligga och klättra på och resten för att det ska vara snyggt, något sånt här 

127
7
rencore:
och det räcker om jag gör det 90x60x50 typ ? Tänkte köpa all meterial nu till helgen för nu har jag tilräckligt med vetskap efter alla bra tips och ideer jag fått :)

2966
1648
Hoggaforfan:
Det räcker tills ödlan är 40cm

www.terrariedjur.se/?page=info&sub=terrarium&tsub=l80

127
7
rencore:
90X70X55 då ? Kan göra det högre än 70 i och för sig 

Medlem i SHF
537
750
Patch:

Om måtten är 90*55*70 (L*B*H) så räcker det bara tills ödlan är 30 cm

att öka höjden kommer inte göra nån skillnad :/

En skäggagam kommer eventuellt behöva ha 1,8 kvadrat om den blir över 50 cm och måttet innan det är 0,9kvadrat vilket fortfarande är ca dubbelt så stort som de du bygger :)

så hade jag vart du hade jag byggt stort eller iallafall haft med de andra måttena i åtanke innan jag byggde :)

2052
780
psyjoh:
Min lille skäggis går just nu i ett 90x45x60 men det är redan på tok för litet. Han är kläckt 16/10-14 och är ca. 25-30cm. 
Så ska du ha någon av ödlorna du nämnde så lär du behöva större väldigt snart ifall det är en unge du skaffar. 
Skaffar du en adult lär du behöva större direkt. 

Håller själv på att bygga nytt så snart får han flytta in i ett större. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 11
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild