Thellaposa skrev:
Jag har lite problem med skrivning och jag är ledsen om det fick dig bitter, men helt ärligt så kan jag inte bättre förlåt :c
Med anledning av detta inlägg så vill jag säga något till alla.
Det är precis som du menar att folk har olika förutsättning för att skriva och läsa. Jag tänkte att om du och andra ser det på det här sättet istället: Om var och en lägger ner lite extra tid och energi på att skriva så bra man kan, så kommer det att hjälpa hundra andra som läser inlägget. Säg t.ex. att en som skriver lägger ner en minut på att skriva ett inlägg. Om den personen lägger ner en extra minut till på att få inlägget så bra som den kan, så blir det två minuter sammanlagt som läggs på att skriva inlägget. Det känns inte som jättemycket tid tycker jag.
För de som
läser samma inlägg så kanske det tar 20 sekunder att läsa, om inlägget är så pass bra skrivet att man inte behöver läsa det om och om igen. Säg att 100 stycken läser inlägget, det blir sammanlagt 2 000 sekunder vilket är 33 minuter.
Låt oss säga att om inlägget är sämre skrivet så behövs det läsas igenom två gånger av läsarna för att förstås, vilket blir 40 sekunder per person. För 100 personer blir det sammanlagt över en timme som folk lägger på att läsa inlägget som tog ynka 20 sekunder att skriva!
Själv är jag övertygad om att många slarvar när de skriver, med invändningen "det går ändå att förstå". Och det gör det förmodligen... men fråga er själva om det inte trots allt går att förbättra ert skrivande till förmån för att andra ska spara tid och slippa bli irriterade.
Sen finns det självklart personer som har så mycket skrivsvårigheter att det i stort sett blir omöjligt att skriva bra, men den här andelen av människor bör vara mycket färre än vad man tror när man ser text i forum i dagsläget.