Dabbagam i taskigt läge.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

504
396
Crippa:

Kan ju vara vilken art som helst :) men är den 4 år så borde den ha fått sin färg, försök ta en bild och släng upp den här sen när du fixat hem ödlan

269
60
Jonas:

ska bli. ska möta gubben imorgon igen. han skulle prata med sonen bara. tar bild vilket fall som helst och lägger upp.

504
396
Crippa:

Härligt! ;)

269
60
Jonas:

då var ödlan i min ägo finns en bild på han i mitt galleri.

han var så sjukt fin bara på 1 dag har han gått från att vara helsvart till som på bilden. ska det vara så enkelt?

skitit och ätit lite (lite han sluka hur mycke romansallad som helst ju....)

när jag fick han av ägarn fick jag han i en skolåda där låg han i sin egen skit och piss....

men min kur gjorde susen var ju 1 vecka sen jag var där och jag gjorde ett matschema till han som hade hand om ödlan just då. och att han skulle ge lite mer sallad.

burken med vitaminer och kalk var "slut" redan när jag var där förra gången och den var fortfarande slut:/

ljusrören har setat 1 år och ena var till och med dött så han levde på 1 10.0 repti och 1 solarglo lampa.... (som setat 1 år)

nu får ni hjälpa mig vad det är för sorts dabbagam.

234
50
costanza:

Well done sir! Riktigt fin uro, ser nästan ut som ornata dabbagamerna.

269
60
Jonas:

det är en geyri har vi kommit fram till då om ni söker på orange geyri eller pumpkin geyri får ni upp liknande ödlor.

223
6
Susanne:

Vilken tur att du fick syn på honom och kunde ta med honom hem!!! Har sett bilden, jättefin!

269
60
Jonas:

tänkte bara uppdatera och säga allt är rätt bra nu han är ute och går och äter bra med sallad så det ser ljust ut.

fortfarande är han rätt svag så han gillar inte att klättra mycket men nu har han hasat upp på solplatsen (tog 10min att ta sig upp) ni kan se på bilderna jag lagt upp på han:)

MVH/ginto

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2696
2514
anders:

Härligt att det går bra. :)
Han kommer säkert få krafter tillbaka nu när du ser att han äter ordentligt. Rejält fin dabbagam!

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild