Dabbagam i taskigt läge.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

269
60
Jonas:

Jag jobbar som säljare för ett stort företag och åker ofta hem till mina kunder (observera jag säljer inte dammsugare:) ) och idag kom jag hem till en herre i kanske 65 års åldern och han hade en Dabbagam han trevligt nog fått "ärva" av hans son som skaffat ny sambo som VÄGRAR ha den i sitt hem........... kasta ut kärringen istället imo men det är jag inte han. hon kom ju efter ödlan xD

iaf för att komma till punkt så fråga denna herre mig då jag sa det var en väldigt fin ödla och att jag höll på lite med reptiler. om jag ville FÅ ÖDLAN MED ALLT........ ok nu vet jag vad allt där är värt som stog kan man vara så ond att ta allt dock man vet värdet på allt? sen såg ödlan ut att behöva lite hjälp då jag tror den skulle behöva en duktig kur med mat.

sen är min nästa fråga räcker verkligen ett 90x45x45 till en dabbagam. (jag låter dom hellre leva stort) :D

vad skulle ni göra är sjukt sugen på att plocka med mig lillgrabben hem. medans jag endå var där så googla jag fram lite menyer åt gubben och fixa så nu kommer han iaf få lite mer sallad och inte bara sallads rester från familjens lunch. (mestadels gurka och grönsallad.) och jag fråga inte men jag såg inte direkt nå vitaminer/kalk så långt jag kunde se.....

är ingen expert ju just detta djur och inte reptiler i helhet men skull LÄTT kunna ta in han och ge han ett nytt hem. han va bra fin behöver bara lite hull:P

nu kanske jag retar upp någon men som sagt har inte sätt många dabbisar men den där såg inte riktigt frisk ut när det gäller näring

309
240
Gogs:

Då tycker jag att du gör dabbisen en välgärning och plockar med den då han som har den nu uppenbarligen har för lite kunskap och intresse av den. Bättre att den kommer till ett bra hem =)

Och skulle inte du ha plats för den så kan jag gärna upplåta mitt hem åt krabaten ;)

504
396
Crippa: