Vilka djur skulle ni helst vilja ha?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 10

85
88
AniMaL:
1.1 - Crotalus durissus unicolor är högst på listan för tillfället, bland en massa annat :)

108
19
Lindstrom:
Handtama Kajman och leguan vore Awesome!

Och en apa! :D 

2052
780
psyjoh:
En kajman håller jag med om. Hade även gärna velat ha en stäppvaran,  tyvärr så räcker inte utrymmet till detta då man har tre små barn oxå...

348
310
panterophis:
Så kom det upp igen det här med handtam. Jag förstår inte varför man ska ha djuren handtama, förklara gärna

218
47
asus:
Det är ett vilt djur som går på instinkter inget keldjur, det katter e till för :D

2966
1648
Hoggaforfan:
Allt går att klappa, minst 1 gång.

Katter är onda.

348
310
panterophis:
Katter är inte onda men det hör inte hit i alla fall

109
19
carolineleven:
Är handtam i det här fallet "van och skulle aldrig bitas" eller? Jag är osäker när det gäller reptiler, som jag antar inte kan tränas som andra djur?

343
119
Salig:

Vad gäller herptiler är det definitivt sydlig vitläppspyton ,  Leiopython hoserae. Övriga djur så ligger solfjäderpapegojan 1:a på listan, Deroptyus accipitrinus.

2966
1648
Hoggaforfan:
carolineleven skrev:
Är handtam i det här fallet "van och skulle aldrig bitas" eller? Jag är osäker när det gäller reptiler, som jag antar inte kan tränas som andra djur?

Handtam är mer "bits normalt inte". Att man kan hålla den utan problem för vare sig själv eller djuret.
Är mer att man gör dem vana att bli hanterade snarare än att man lär in det som med däggdjur.
Många ödlor och sköldpaddor gillar enligt min erfarenhet att bli klappade medans ormar mest myser för värmens skull.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 10
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild