Förslaget på förändringar av L80

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 9

314
159
SunshineGeckos:
Mimmmm skrev:

Ska nog ta och filma och skicka in till dem och fråga hur det minskar lidandet... Ge till skäggisen - smask smask borta. Ge till tex min hoppspindel - Jaga, hoppa på den, brottas lite, börja äta när den fortfarande rör på sig. 

Är det bara jag som för mitt inre ser en person från dessa Djurrättsorganisationer nästan plågas om dom får se en video med exempelvis en Taggsvansvaran som fångar och skakar en kackerlacka innan den sväljer den. Och sen sitter personen skriker "Åh nej! Nej fy! Jag klarar inte av det här!" samtidigt som "hen" håller för ögonen för att dom lider med insekten.
Kan tänka mig att det är ganska blödiga personer som sitter med i dom där organisationerna. XD

5573
4257
Tropfrog:
Man kan ju undra vilka transportsätt de använder sig av till vardags? Jag har inte sett en bil, buss, tåg eller liknande som inte krossar ett gäng insekter mot vindrutan när den är ute och rör på sig. Åtminstone på sommaren. Borde vi inte förbjuda fordon som rör sig snabbare än 25 km/t för att undvika onödigt insektslidande då??

Mvh
Magnus 

127
154
Spikedreptiles:
Johnexotics skrev:

Var en på fb i spindelgrupp som hade mejlat frågat. hon delade bild där Jordbruksverket skrev dom inte räknades i detta

kommer du ihåg vilken fb grupp de delade detta?

Mvh Jonatan
Logga in för att posta i forumet
Sida av 9
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild