Stulen skäggagam, Expo Stockholm 31/1

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

1685
794
fluffis:
HappyLucky skrev:

platrack.weebly.com/ gör dessa.

Jag skulle precis säga att det ser ut som LP racks herp display men det är det nog inte, dock snarlika :)
lpracks.com/content/51-hd-t1-

Det handlar nog inte bara om kostnaden utan om hur praktiskt det är. De här visningsracken ska tas med och kanske till och med byggas ihop (om man vill resa med platta paket). Det tar plats i bilen och tid att lasta i och ur och har man många djur så behöver man många visningsrack. Plus då som någon redan nämnt att det för en besökare inte går att lyfta upp en enstaka låda och titta närmare på djuret. eftersom det ligger en gemensam (plastglas-?)skiva ovanpå. Man kan köra utan skiva men då kan man nästan lika gärna vara utan visningrack, det blir mest för syns skull :)

Jag minns för några mässor sedan i Malmö att Ormar & sånt hade kastat ett stort nät över hela sitt bord och alla lådor för att de var trötta på stölder. Men det var nog inte så praktiskt... jag har inte sett dem göra det igen.

27
14
hatadflicka:
I usa och andra länder får man inte lyfta på lådor hur som helst, för att få kolla närmare på djuret så måste säljaren vara med. Varför inte bara ha så i Sverige?
Tycker att idén med den svarta ramen är jätte bra och jag själv tycker att det är lättare att se djuren med en sådan :)

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2512
anders:

hatadflicka skrev:
I usa och andra länder får man inte lyfta på lådor hur som helst, för att få kolla närmare på djuret så måste säljaren vara med. Varför inte bara ha så i Sverige?
Tycker att idén med den svarta ramen är jätte bra och jag själv tycker att det är lättare att se djuren med en sådan :)

Det kan man såklart ha (men tycker inte det borde vara något krav), och det är trots allt vissa som har det så idag. Som Moova nämner, så kan det bli svårt att se mindre djur utan att ta upp burkarna och titta. Så det är en övervägning. Som utställare kanske man säljer mindre för att det blir krångligt för folk att se djur, samtidigt som man skyddar sig bättre från stölder.

Har man dyrare eller större djur så tycker jag visningsracken verkar ganska vettiga.

27
14
hatadflicka:
Självklart ska det inte vara ett krav :)
Men om man känner att man har mycket djur och svårt att ha koll på alla människor som lyfter på burkarna så kan man ju ha skydd och sedan lyfta upp burkar åt människor som vill titta närmare. 
Fast det bästa vore ju självklart om folk kunde lära sig skillnaden på mitt och ditt ^^

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Hade jag haft bord & djur till försäljning hade folk inte fått plocka upp lådor & bolla runt med dom hur som helst :) Är väl upp till säljaren att avgöra kan jag tycka, stackars djur om lådorna ska lyftas av alla förbipasserande :/ 

Nu gäller det ormar i mitt fall, kanske annat om man säljer mindre djur. 

10
38
ExpoMitt:
Stina skrev:
Vad jag fått anförtrott så blev en person till bestulen. Kommer inte och vill inte tala om vem utan den personen får gå ut med det själv. 

Vad jag vill säga är att det är förjäkligt att det sker.

Från arrangörernas håll så får de tänka till och HJÄLPA att förebygga genom att placera säljares bord på ett sådant sätt att säljare INTE behöver ha sina varor bakom sina ryggar vilket de vet är enkel planering.

Arrangören ordnar med lokal och hyr ut bord och det är upp till säljaren hur han vill exponera sina saker för försäljning och det är också säljaren son ansvarar för sitt bord. 

444
153
jpson67:
ExpoMitt skrev:

Arrangören ordnar med lokal och hyr ut bord och det är upp till säljaren hur han vill exponera sina saker för försäljning och det är också säljaren son ansvarar för sitt bord. 

Jovisst är det så, men arrangören bestämmer väl hur borden ska stå?

10
38
ExpoMitt:
Självklart. 

10
38
ExpoMitt:

Stölder är inget vare sig arrangörer eller uställare vill ha. Tyvärr finns det alltid en risk när man ställer ut saker på ett bord där hundratals människor rör sig på en begränsad yta. 

Därför är det viktigt att aldrig lämna sitt bord och alltid ha ett vakande öga. Ta gärna hjälp av en extra medhjälpare för att hålla koll på sakerna och fundera på hur sakerna skall exponeras på bordet.

Att använda sig av racks, ställ, gedigna burkar m.m. förhindrar mycket, lika så att vara tydlig med vad som gäller vid ditt bord. Det är du som bestämmer om det är ok att lyfta på prylarna.

Och viktigast av allt, reagera om du ser något! 

444
153
jpson67:
Värnamo Zoo har ett bra upplägg på sina burkar om ni kommer ihåg hur dom såg ut, men sen såg jag när jag va hos Ormar& Sånt och köpte spindel att dom hade en jäkla massa lådor och askar som va hur lätt som helst att sno i den folkmassan
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild