Karoten och Klockgrodor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

21
1
Langstrumpan:

Halloj!

Jag har Orientaliska klockgrodor som är gula om magen. Jag läste då att för att de skall bli röda skall de ha mat med karoten i - var hittar man det? Jag har köpt en omgång kompostmask (de är ju röda), men grodorna vill inte äta dem... Någon som har tips på hur man får dem att äta daggmask?

Sedan läste jag här i tråden att man kan ge svartmyror! Sådana har vi gott om i trädgården på somrarna - kan man fånga in ett gäng ute och kasta in till grodorna?

Annars består kosten numera mest av bananflugor och kläckta husflugor av fiskebutikernas maggots. 

Tack på förhand!

5464
4188
Tropfrog:
Karoten finns främst i morötter. Du kan köpa raffinerat karoten, då heter det betakaroten.

Det är väl med mask och grodor som med alla andra djur som introduceras till nytt foder. Ägarna blir stressade och återgår till den gamla maten innan djuret blivit tillräckligt hungrigt för att testa. När de väl testat en gång så brukar det lösa sig sen.

Mvh
Magnus

21
1
Langstrumpan:
Tropfrog skrev:
Karoten finns främst i morötter. Du kan köpa raffinerat karoten, då heter det betakaroten.

Det är väl med mask och grodor som med alla andra djur som introduceras till nytt foder. Ägarna blir stressade och återgår till den gamla maten innan djuret blivit tillräckligt hungrigt för att testa. När de väl testat en gång så brukar det lösa sig sen.

Mvh
Magnus

Tack! Vi testa att vara lite mer bestämda så får vi se. :)

Medlem i GHF
3147
1757
EmanuelKarl:

pilgift.se/viewtopic.php?f=13&t=8877

En tråd som kanske är relevant

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild