Bli dumförklarad som nybörjare

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6

Medlem i SHF
276
343
Jubari:
Anledningen till att jag startade tråden var för att ta upp ett stort problem som jag tycker har blossat upp rejält senaste åren. Det var inte riktat mot någon specifik person så du behöver inte känna att jag startade tråden pga dig Psyjoh. Detta problem har pågått under en längre tid på flera forum och det gör mig less. Jag vill få upp en diskussion kring det, för jag månar om hobbyn och vill att den ska växa. Hobbyn behöver inte skit riktat mot sig, det är de sista den behöver. Vilket den får om man som nybörjare får idiotiska kommentarer riktat mot en.

När jag har jobbat med reptiler så kan det komma upp en hel del märkliga frågor som många skulle anklaga för att vara troll över nätet. Verkligheten är faktiskt att många av gångerna så är det nybörjare som verkligen behöver hjälp och jag älskar att hjälpa nybörjare, att få folk att fastna för hobbyn och bidra till en utveckling gör mig glad. 

I övrigt med trolleri så håller jag fullständigt med om att misstänker man sådant så svarar man inte. Bättre det än att kläcka ur sig dumma kommentarer. Don't feed the trolls eller vad brukar man säga?

544
425
Gibblo:
Jubari skrev:
Anledningen till att jag startade tråden var för att ta upp ett stort problem som jag tycker har blossat upp rejält senaste åren. Det var inte riktat mot någon specifik person så du behöver inte känna att jag startade tråden pga dig Psyjoh. Detta problem har pågått under en längre tid på flera forum och det gör mig less. Jag vill få upp en diskussion kring det, för jag månar om hobbyn och vill att den ska växa. Hobbyn behöver inte skit riktat mot sig, det är de sista den behöver. Vilket den får om man som nybörjare får idiotiska kommentarer riktat mot en.

När jag har jobbat med reptiler så kan det komma upp en hel del märkliga frågor som många skulle anklaga för att vara troll över nätet. Verkligheten är faktiskt att många av gångerna så är det nybörjare som verkligen behöver hjälp och jag älskar att hjälpa nybörjare, att få folk att fastna för hobbyn och bidra till en utveckling gör mig glad. 

I övrigt med trolleri så håller jag fullständigt med om att misstänker man sådant så svarar man inte. Bättre det än att kläcka ur sig dumma kommentarer. Don't feed the trolls eller vad brukar man säga?

Troll behöver också mat :(

85
88
AniMaL:
Ja va fan, man kan ju inte svälta ett troll.. Sjukt taskigt :/ 

348
310
panterophis:
Jubari: Jag har inte sett dig försöka hjälpa i speciellt många trådar...

205
203
Micke_E:
Det var väl en onödig kommentar?

348
310
panterophis:
Micke_E skrev:
Det var väl en onödig kommentar?

Må så vara men det stämmer i alla fall... Tycker att det är onödigt att klaga på att ingen hjälper nybörjare när man inte själv gör det

205
203
Micke_E:
Klagomålet var snarare att nybörjare blir idiotförklarade än att någon avstår från att hjälpa...

348
310
panterophis:
Micke_E skrev:
Klagomålet var snarare att nybörjare blir idiotförklarade än att någon avstår från att hjälpa...

Att idiotförklara någon är att ikke hjälpa... ;)

205
203
Micke_E:
Att idiotförklarade är att stjälpa;)

Medlem i DHF
1083
777
Westman:

Känns ju som att det är den som frågar dumförklar den/dom som svarar. Bara för att svaret inte passar den som frågat.

Sen kommer det till 99% in en i tråden som inte svara på frågan.Utan bara för att tala om hur dum och taskig personen eller personerna som svarat på frågan är.  Bara för att tonen lät elak mm. Fast den med stor sanorlikhet inte va menad så.

Sen e cirkusen igång.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 6
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild