Snygg fuktlåda saknas!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

91
8
Saraldor:

men tofuglass är ju gott, håller med om de är snyggare än de man har nu, vi har två st som gjort av kakburkar, de är inte snygga men de fungera för dem

382
36
MariBarita:

Ja Susanne nu får du allt offra dig för dina djur skull, det är bara att trycka i sig =)

223
6
Susanne:

Haha.. ja oj oj aj aj. Har tryckt i mej halva förpackningen redan! hehe

(Tofu glass var faktiskt väldans gott har jag upptäckt!)

356
177
krypet:

Vi har en precis likadan tofuglasslåda asom väntar på att bli fuktlåda.

Jag har också funderat på pom man inte skulle kunna göra något av glaserade lerkrukor. Ta en och försöka få ett lagom stort hål och sedan ställa den uppochner på ett glaserat fat.Det svåraste är nog att få hål utan att hela spricker.

223
6
Susanne:

Va kul, krypet, att ni också hittat den snygga glasslådan! :) 

72
0
Kemter:

Detta är mycket beprövat och användbart, har hållt på med akvarier i ca 20 år, så tro mig, det funkar ;)

Om man tar glaserad kruka, använd en liten mejsel och "perforera" kanterna på hålet, sen räcker det att försiktigt knacka med hammare, vill det inte ge med sig, perforera mera, så ger det snart med sig! =)

Man kan göra precis på samma sätt med terrakottakrukor ich smeta in dem i akvariesilikon och sen lägga på sånt man vill ha på så att det ser mer naturligt ut, vänta 48 timmar och stoppa sen in grottan! =)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild