Snygg fuktlåda saknas!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

223
6
Susanne:

Om jag bara hade den inne tillfälligt så skulle jag inte reta mig så på plastlådan. skratt.. kanske skillnad på ormar och ödlor... Iallafall min gecko gillar att ligga i fuktlådan, även när den inte ömsar. Vad jag hört så ska det alltid stå en fuktlåda i terrariet till vissa ödlor.

223
6
Susanne:

Om "såga i frigolit"  ja, jag sade ju att jag inte hade några verktyg. Först provade jag med brödkniven, men det gick inte så bra. Sen lånade jag grannens såg. Gick inte hellerl så bra! Är väl värdelös när det gäller att snickra och spika och sånt. 

225
4
ia_:

Äsch, ställ den i bakkant av terrat och lägg en sten eller barkbit eller plastväxter framför/över den. Så har jag gjort. Lat-varianten...! ;)

72
0
Kemter:

Ja, det funkar ju :) Själv har jag inte brytt mig om den egentligen, bara ställt in den. Fast hos min kp hade jag mäjlighet att gömma den lite under en gren och växt, men hos majsormarna står den helt öppet, ska lägga energi lite längre fram på att göra om där, men eftersom ormarna inte har nånstans att ta vägen så länge och de bara varit här två veckor så får det vänta. Inte snyggt, men funkionellt :)

266
18
Jazen:

www.exo-terra.com/en/products/snake_cave.php

den här fungerar utmärkt till geckos. har en sådan i min låda. Följer med mossa, men du kan ju ha disktrasa eller vad som helst i den, det syns ändå inte =)

223
6
Susanne:

Tack för alla förslag. Ormgrottan skulle ju kunna funka, hålet verkar sitta lite högt upp eller? La_s latvariant var inte dum den heller. GÖM eländet! skratt

72
0
Kemter:

Täck över med ett snyggt stenrös annars :)

266
18
Jazen:

ormgrottan funkar fin fint, min lille kommer in o ut, då borde en större klara det =) . Har en liten ramp upp till den

456
202
isdrake:

Jag förstår inte riktigt problemet? Det borde väl räcka att ta en vanlig grotta och fylla den med något fuktigt material? Det enda negativa är väl att du behöver fukta den oftare än en klassisk låda med ett litet hål i.

Eller så går man ut och gräver upp en stor grästuva och har i terrariumet. Vattnar man den då och då så blir det fuktigt och skönt under. ^^ 

Egentligen behövs ju ingen riktigt grotta heller. Jag har t ex tagit en stor kruka som jag gjort så det ser ut som sten (med hjälp av fogskum och husfix) som jag har fuktig jord i. Det fungerar också som en "fuktgrotta". Bara fantasin sätter gränserna. :P

223
6
Susanne:

Vad gör man inte för att snygga till i terrariet?  Jo, man går och köper TOFU glass. som man egentligen inte alls vill ha, bara för att förpackningen kan bli en snygg fuktlåda. skratt Gillar att den är svart (jo den är svart, inte blå som den ser ut på bilden) och åttkantig! Jag får väl trycka i mej glassen också.. det går nog bra det med. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild