Snygg fuktlåda saknas!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

223
6
Susanne:

Jag är så trött på att se dom där fula platsbyttorna i terrarierna. :( Har letat på internet men kan inte för mitt liv hitta nåt ställe där man kan köpa snygga fuktlådor. Är det jag som inte hittar, eller finns det verkligen inga? Isåfall.. varför finns det inte att köpa? Har nån tips på hur man kan göra en SNYGG låda som smälter in i miljön bättre?

72
0
Kemter:

Ta en plastbytta och limma dit bark eller liknande, så blir det iaf lite snyggare :)

223
6
Susanne:

Jo, jag har nog tänkt dekorera dem med nåt, har redan försökt med fönsterplast (sånt där som man har till insynsskydd)... Men jag är lat.... Jag vill helst köpa färdigt! haha Skulle vilja ha nåt som passar in, som ser ut som en klippa, sten eller nåt.

72
0
Kemter:

Täck den med frigolit som du formar och målar som en sten? :) Och vill du inte göra det själv, slår jag vad om att det finns nån som gärna gör det :) Vart bor du? Jag hade gärna gjort det :)

223
6
Susanne:

Stor-Stockholm. Jag har ju inga verktyg att göra sånt. Kommer väl ihåg när jag skulle såga i frigolit, för att inte tala om när jag försökte kapa en stor korkbark bit till min skäggis. Katastrof!  

72
0
Kemter:

Ha ha, ok... :P

Tror det kan finnas väldigt många som vill och kan hjälpa dig, med tanke på staden du bor i :P

Jag hade gärna hjälpt dig, men jag bor lite långt bort :P

205
26
Strunten:

såga frigolit? frigolit skär jag med tapetkniv

72
0
Kemter:

Det var så jag tolkade det, inte såga bokstavligt, tolkade jag fel? :S

63
4
Majvor:

Tanken med fuktlådor (iaf till kungspyton) är att de ska sällas in Tillfälligt t.ex. vid ömsning om man har problem att hålla luftfuktigheten uppe. om den då den veckan (?) inte är så snygg så gör det kanske inget :P

72
0
Kemter:

Jag har min fuktlåda där inne hela tiden, så kan den ju bestämma själv om den vill använda den eller inte :P Förstår att det kanske inte är nödvändigt, men vill att möjligheten ska finnas om den skulle få lust :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild