Snokar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 20

1685
794
fluffis:
Lelle skrev:
Rhabdophis tigrinus

Vilken snygg bild och ormen är ju inte fel den heller :) Är den din? Vill du berätta lite om den?

14
22
Turdus:
Knoblochi hane som kommer från Peter M. Stor rackare. Född 2001. Börjar mörkna i färgerna. 

1685
794
fluffis:
Här är en nytagen bild på min hypo oranga råttsnok. Han har en säregen vit haka som förbryllar amerikanarna.

142
12
blixa:

Mina Thamnophisar
anery radix

marcianus

sirtalis infernalis

melanistic sirtalis sirtalis

157
376
curtus:
Jag har haft Spilotes sp. i ett par år nu men S. p. mexicanus och sulphureus är ganska nya för mig. Jag upplever inga större skillnader i beteende eller så de är ganska stirriga, snabba och viftar ofta på svansen allihopa=) Äter VÄLDIGT snabbt, värst är nog mexicanus hanen. Han äter allt från möss,kycklingar till 120g råttor på ett par sekunder, helt sjukt. Matar man med mindre byten såsom möss och kyckling så skippar han krånglet med huvudet först å sväljer utan problem bytesdjuren på tvären :D
Roliga snokar som ofta rör sig och gärna ringlar fram till glaset å blänger på den som råkar vara utanför.

fluffis skrev:

Jag visste inte att det fanns så många olika tigerråttsnokar, fräckt! Har du haft dem länge? Finns det några skillnader i sättet eller annat?

25
63
jessica85:

139
363
Dwarfmonitors:
Nerodia fasciata. Kul snokar!

Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:
Här är min sons majssnok Lisa!

34
12
ReptiGustav:
Lite av mina mjölksnokar 

12
14
orme:
Här kommer några snokar:

Vitsidad svart råttsnok Pantherophis obsoletus obsoletus.

Elaphe persica

Phanterophis bairdi

Nerodia fasciata

Logga in för att posta i forumet
Sida av 20
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild