Min första reptil

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6

Medlem i DHF
1083
778
Westman:

biltema har billiga rör

266
18
Jazen:

Blir att sätta en uv lampa till på sovplatser. Jag ska man köra lampan med reflektor eller naken? 

83
6
Pytonjocke:

jag själv använder reflektor för att hålla mer värme på en platts men har även använt utan för mer ljus

266
18
Jazen:

Kan man mata små skäggiga med maggots? Jag tror mina mjölmaskar är för stora för han

225
4
ia_:

Det finns ju både syrsor och kackerlackor i små storlekar som kanske kan funka?

Jag har en skäggis som vägrar äta zophobas, så det kan ju vara så att de helt enkelt inte tycker om dem. Eller "behöver dem. =)

223
6
Susanne:

Dom är för lustiga... borde ju gilla zophobas kan man tycka. Min skäggis älskar zophobas även fast han blir lite dålig i magen av dom (så de blir inte många eller ofta).

Jag har en kameleont som vägrar äta syrsor... det är också underligt. Dom borde väl vara roligare att äta än de saktfärdiga trista Dubia kackerlackorna.

225
4
ia_:

Hos min är det tvärstopp. INGA äckliga maskar kommer in i hans mun! Haha!

Allt annat går bra däremot, ryssar, dubias, ängsyrsor, ökensyrsor och liknande. Så lyckligtvis finns det ju att variera med ändå. =) 

Man kanske skulle testa gräshoppr någon dag också, de borde ju inte vara några problem. =)

223
6
Susanne:

Ja, testa gräshoppor. Dom är kul (för skäggisen alltså). hehe

266
18
Jazen:

ja idag va det lite sucess med lillen. Köpte mindre mjöklmaskar då dom jag har är aningen för stora.

La i maskarna på lite sallad i petboxen, la ner lillen i den. Till min förvåning käka han masken och så fick han med litet grönt salladsblad =D

visserligen va det bara 1mask han åt, men det går iaf frammåt.

Och så hitta man bajs i terrat också, positivt =)

223
6
Susanne:

Ja, inte trodde man att man skulle bli så intresserad av avföring, men det kom liksom på köpet när man "blev med reptil". haha Nuförtiden är bajs GLADA nyheter (inte att förväxlas med skitnyheter). 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 6
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild