Svarta skjutglaslister

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

1685
794
fluffis:
Nattkryp skrev:
Nu kanske det har löst sig för trådstartaren, men för den som eventuell söker senare: skjutlister för 4mm glas har jag fått prisuppgift från mina lokala glasmästare att de har att sälja för 100kr per meter, då både över- och underlist. Dock vet jag ännu inte vad det finns för färg.

Eftersom jag själv håller på att bygga mitt första terrarium så passar jag på att ställa frågan om det är några speciella skjutglaslister (material?) som passar för djur? Är det något fel på glasmästarens? Är det någon skillnad på dom jämfört de som säljs i djurbutiker för mer än det dubbla, eller är det så att de helt enkelt ser att de kan tjäna pengar på folk (vilket är min naturliga inställning när det gäller nischade butiker/återförsäljare :))?

Första gången jag skulle ha lister av min lokala glasmästare så hade han bara metallister och de tyckte jag inte alls om. Numera skaffar jag plastlister antingen på mässor eller av en annan glasmästare som har vad jag vill ha :) 

Ja, det kan vara skillnad på plastlister och plastlister. Jag har råkat ut för de som är släta och fina och där glaset glider perfekt. Sen har jag råkat ut för sådana som är lite ojämna inuti vilket gör att glaset guppar lite när man skjuter det i skåran, men som tur är är det väldigt lite.

741
681
Binks:
Ja jag fick tag på mina efter 2 veckors felkörning av Schenker.
Tackar fluffis.

De säljs även lister av Terrariepolackerna som brukar vara på mässorna, iaf de jag varit på.
50kr för 2m. Så alltså 100:- för 2m överlist, och 2m underlist.

Dum som jag är så köpte jag aldrig på mig nå lister i Sala men nästa helg i Stockholm blir de då blir de lister för kommande projekt.

97
73
Nattkryp:
Binks skrev:
Ja jag fick tag på mina efter 2 veckors felkörning av Schenker.
Tackar fluffis.

De säljs även lister av Terrariepolackerna som brukar vara på mässorna, iaf de jag varit på.
50kr för 2m. Så alltså 100:- för 2m överlist, och 2m underlist.

Dum som jag är så köpte jag aldrig på mig nå lister i Sala men nästa helg i Stockholm blir de då blir de lister för kommande projekt.

Okej! Nu ska vi ju till mässan så då kanske vi kan få några lister som passar bra till vårt bygge :).

230
185
Humi:
Är det någon som har koll på vilka dessa polacker är? Om dom har en sida eller mail?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild