Svarta skjutglaslister

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

2966
1648
Hoggaforfan:
Är det långa bitar du ska ha då?

128
44
scienta:
Ja, nu skrev jag lite hastigt - fick ett andra svar. Han skickar visst lister i kortare bitar, max 110cm. Då går frakten på 205:-.

2966
1648
Hoggaforfan:
Jo längden är väldigt avgörande. Tar du 1m så hamnar frakten på 135:-

128
44
scienta:
Kikade du på posten då, för det priset såg inte jag (blir lätt förvirrad av deras "guide)?

Då kan det ju helt klart bli prisvärt om man ska ha några st. Även om han bara skickar 1 längd (uppdelad 2.5m) så tror jag det är 50% billigare än hos min lokala glasmästare.

EDIT: Gjorde en koll till och om man ändrar måttet till 90*4 så blir frakten inte mer än 30-40:-. Så går att komma ännu lägre.

2966
1648
Hoggaforfan:
Nackdelen är ju att ju fler delar desto svårare att få ihop.
Jag kollade här:
skicka.posten.se/skicka/Pages/start.aspx

741
681
Binks:
Annars är mitt tips att om det går, invänta nästa mässa och hoppas gänget från Polen är där igen.
De säljer ju 2m (eller om de är längre) skjutglaslister för 50kr/st.

Medlem i DHF
63
127
griseus:
brukar finnas på Hamm mässan, om man nu orkar släpa på dem, mins ej priset men tror det va ett par euro st.

Medlem i SHF, SkHF
100
127
kent:

jag har hemma på lagret men som sagt det är svårt att sända.

finns i stockholm ....2 meter for 4 mm glas 200 kr for båda over och underdel

97
73
Nattkryp:
Nu kanske det har löst sig för trådstartaren, men för den som eventuell söker senare: skjutlister för 4mm glas har jag fått prisuppgift från mina lokala glasmästare att de har att sälja för 100kr per meter, då både över- och underlist. Dock vet jag ännu inte vad det finns för färg.

Eftersom jag själv håller på att bygga mitt första terrarium så passar jag på att ställa frågan om det är några speciella skjutglaslister (material?) som passar för djur? Är det något fel på glasmästarens? Är det någon skillnad på dom jämfört de som säljs i djurbutiker för mer än det dubbla, eller är det så att de helt enkelt ser att de kan tjäna pengar på folk (vilket är min naturliga inställning när det gäller nischade butiker/återförsäljare :))?

544
425
Gibblo:
Nattkryp skrev:
Nu kanske det har löst sig för trådstartaren, men för den som eventuell söker senare: skjutlister för 4mm glas har jag fått prisuppgift från mina lokala glasmästare att de har att sälja för 100kr per meter, då både över- och underlist. Dock vet jag ännu inte vad det finns för färg.

Eftersom jag själv håller på att bygga mitt första terrarium så passar jag på att ställa frågan om det är några speciella skjutglaslister (material?) som passar för djur? Är det något fel på glasmästarens? Är det någon skillnad på dom jämfört de som säljs i djurbutiker för mer än det dubbla, eller är det så att de helt enkelt ser att de kan tjäna pengar på folk (vilket är min naturliga inställning när det gäller nischade butiker/återförsäljare :))?

Inget fel på glasmästarens lister! Överlag tycker jag djurbutiker har höga prislappar oavsett om det gäller foder, lister eller djur..
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild