Djur till Exo terra?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

343
119
Salig:
Tja... Trynsnok? :P Finns ju några ormarter som passar fint i ett 90 långt terra.

903
510
Evanjeline:
Vet du sa du inte har råd nu, men på fb gruppen till expo syd är där ett par Abronia graminea till salu.

Medlem i SHF
276
343
Jubari:
Annars har jag singeldjur av abronia deppii och taeniata att sälja ;)

508
304
Jonas77:
Evanjeline skrev:
Vet du sa du inte har råd nu, men på fb gruppen till expo syd är där ett par Abronia graminea till salu.

Nä de är slut

903
510
Evanjeline:
Oh well.

456
202
isdrake:

Jag såg dem när annonsen kom upp. :) Förstår att dem rök direkt. Finns även några singeldjur tillsalu här på sidan. Visst blir man sugen men är som sagt inte beredd att lägga ner så mycket pengar på detta projektet. Har ju redan ett annat terrarieprojekt som kostat mig sjukt mycket pengar samt har en hund som kostar 4000kr+ varje månad. Så detta får bli lite mer lågbudget. Jag är i nuläget likvärdigt intresserad av droppsköldpaddan men en sådan unge går bara på några hundralappar. :P  

456
202
isdrake:

Det blev en burk på 90x45x45 så trädlevande djur är nu uteslutna. Jag har också kommit fram till att det är något slags aquaterrarium jag skulle vilja göra iordning, så sköldpaddan hade passat bra.

En annan art jag hade varit väldigt intresserad av är krokodilödlan (Shinisaurus crocodilurus) men den blir för stor tyvärr.

Finns det någon liten ödla som trivs med mycket vatten?

268
19
Iguania:
Tribolonotus sp.?

456
202
isdrake:
Fast Tribolonotus är väl inte vattenlevande direkt? 

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2512
anders:
Tribolonotus gracilis säger väl inte nej till en rätt stor vattendel vad jag vet.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild