Sökes reptilbutik i och runt Helsingborg

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

159
55
Rille2005:
Pacman skrev:

det måttet på exo terra finns inte måste vara 90x45x45

Ojdå sorry skrev helt fel info..... har blandat ihop 2 olika terrarier hehe! Sorry
Menade 105 x 41 x 60 och att det är löpt på tropikhuset i malmö förra året för 1600:-

478
592
Rottenroth:

psyjoh skrev:
Arken zoo på stattena har lagt ner sin reptil del. Har endast lite tillbehör. Man kan dock beställa en del genom dem. Avråder dock från deras foderinsekter då dem ej matas ordentligt. Får endast nåt litet nån gång ibland och syrsorna såg nästan sjuka ut sist jag köpte där. 

Lika bra att dem lägger ner den delen, fy fan vad arken zoo är sämst och alla som jobbar där man har träffat har ju varit sjukt skumma.
Priserna dem kör på är helt vansinniga.

2052
780
psyjoh:
Rottenroth skrev:

Lika bra att dem lägger ner den delen, fy fan vad arken zoo är sämst och alla som jobbar där man har träffat har ju varit sjukt skumma.
Priserna dem kör på är helt vansinniga.

Är du oxå från hbg?

297
15
shad0w88:
Reptillagret i tollarp har mkt.. en bit o köra.. sen är där ormar o sånt i ängelholm som folk säger.. sen har du arken zoo dom har lite terrarie saker.. brus på vad du söker..

159
55
Rille2005:
Efter mycket letande lyckades jag hitta en mail adress till Ormar o Sånt. Drog iväg ett mail o frågade om de har skäggagamer hemma o vad de kostar.
Fick svar tillbaka dagen efter som jag tyckte lät lite småirriterat med tanke på avslutet " FLERA FRÅGOR OCH FUNDERINGAR TAR VI PER TELEFON
NUMMER OCH ÖPPETTIDER BIF. NEDAN. " ( stora bokstäver )
Själv tycker jag det är 100ggr lättare o smidigare att besvara frågor på mail. Då har man ju tid o möjlighet att fundera o kolla upp fakta innan man svarar, plus att man i lugn o ro kan ta hand om sina kunder o slipper då störas av massa frågor per telefon.

De var även dubbelt o trippelt så dyra som tropikhuset.
De skulle ha 495 - 950kr /st medans tropikhuset vill ha 300kr st.

Körde dock dit innan idag o köpte lite tillbehör, kollade samtidigt på deras ödlor :-)
Mycket fina djur dock gör de precis likadant som tropikhuset och som någon här innan kommenterade o inte gillade så mycket... Det sprang omkring massa syrsor i terrarierna och även en del som hade drunknat i vattenskålarna.

2052
780
psyjoh:
Det har du nog i de flesta butiker, foderdjur som springer runt. De har överpris på skäggisar tycker jag med. Men alla m7na tre kommer därifrån. Jag störde mig på en sak dock att de blandar arter i små terrarie. Sist hade de kameleonter och leopard sköldpaddor tillsammans i flera terrarie. Även en dabbagam med nåt annat, kommer ej ihåg. Men mkt fina djur 8ch bra affär annars. Stefan flabbar gärna i telefon och svarar på tusen frågor även efter man köpt där och behöver hjälp. Två av mina skäggisar kommer genom en annan men är uppfödd av Stefan men jag kunde ändå ringa till honom och få hjälp i början fast jag aldrig träffat mannen. 

159
55
Rille2005:
psyjoh skrev:
Det har du nog i de flesta butiker, foderdjur som springer runt. De har överpris på skäggisar tycker jag med. Men alla m7na tre kommer därifrån. Jag störde mig på en sak dock att de blandar arter i små terrarie. Sist hade de kameleonter och leopard sköldpaddor tillsammans i flera terrarie. Även en dabbagam med nåt annat, kommer ej ihåg. Men mkt fina djur 8ch bra affär annars. Stefan flabbar gärna i telefon och svarar på tusen frågor även efter man köpt där och behöver hjälp. Två av mina skäggisar kommer genom en annan men är uppfödd av Stefan men jag kunde ändå ringa till honom och få hjälp i början fast jag aldrig träffat mannen. 

just det ja... det såg jag också, dvs att de blandade arter... skumt

159
55
Rille2005:
kanske dum fråga hehe men e det någon som vet om dem har syrsor o vad de i så fall kostar där? :-)

2052
780
psyjoh:
Hade jag varit dig hade jag köpt dubia kackerlackor från firemon här på sidan och dragit igång en odling för nu kommer det gå åt säkert tio gånger mer mat när du har skäggisarna. 

2052
780
psyjoh:
Bomben6 har även väsande och dödskallar till bra pris. 
Lär ju vara betydligt bättre än att springa till affärer hela tiden. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild