Förslag hittills

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 45

1275
1725
Falk:

Håller med Smilla samt att jag vill kunna få ett mail på updaterade trådar som man följer

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Bara att trycka in Övervaka tråd bredvis skapa inlägg längst upp till vänster :) då får man notis så fort något hänt i tråden!

Man behöver inte skriva själv för att kunna bevaka en tråd :)

Medlem i SkHF
279
187
Smilla:

Jaha! Har helt missat den funktionen, tack så mycket! :)

46
2
Jogga:

Tänkte på köp o sälj sidan.  Vissa tror jag inte tar bort sin annons efter de fått det sålt/köpt. många annonser som är väldigt gamla. Över ett år. Har gått in på några äldre annonser och kollat vem som säljer. Vissa medlemmar har inte varit inloggad på över ett år.   Är det en dum ide om annonsen bara skulle finns kvar över en viss tid?  ett par månader? Halv år? Och sen försvinner den automatiskt. Har man inte fått det sålt/köpt kan man lägga ut annonsen igen.  Ett mail/pm till medlemmen att han/hennes annonsen gått ut. 

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2512
anders:

Smilla, Övervaka tråd går som Jonas_ poängterat.

Falk, jag förstår såklart smidigheten med att det skickas ett meddelande till ens vanliga mail (för de som inte är inne på terrariedjur.se varje dag). Det svåra är att inte bli spam-markerad.

Skickas det ut väldigt många mail, så är risken att det sopas bort, så att inga mail från terrariedjur.se kommer fram alls. Större sidor som Facebook, Spotify och liknande har väl förmodligen möjlighet att skicka i princip hur mycket de vill, eftersom de med största sannolikhet är markerade som "pålitliga" eftersom det är så stora sidor.

Jag ska undersöka lite närmare ifall det går på något sätt. Men det kommer förmodligen begränsas rätt hårt då. (Man vill ju trots allt ändå inte ha 20 mail, för att 20 personer har skrivit i tråden sedan man kollade)

Jogga, Gamla annonser är något som diskuterats väldigt mycket. Alltså om de borde synas på hemsida överhuvudtaget. En annons som var inlagd för ett år sedan kanske inte är något som är direkt användbart. Jag funderar på att automatiskt dölja de annonser som uppnåt en viss tid. Man har trots allt möjlighet att förnya sina annonser för att de då ska synas igen.
Ett PM till medlemmen kan vara bra. Och kanske även ett mail för att få de registrerade medlemmarna som inte varit inloggade på väldigt länge att kanske komma tillbaka.

88
153
LunarBallReptiles:

Har nu malt igenom hela denna tråd med 21 sidor och en funktion jag saknar (som inte fungerar för mig iallafall) som någon tog upp på sid 11 men inget svar ang det...

Ett MAIL till mig när jag får ett PM....
Denna sida är bra mycket bättre än Repti-skitet och där får man iallafall ibland ett mail om att man fått PM =)
Starkt jobbat med denna sidan och att man tar medlemmas önskningar på allvar är väldigt bra och ger extra bra betyg.

Finns för många Köp Och Sälj / forum / grupper på Facebook och det hade varit enkelt med EN sida...
Kämpa, kämpa och åter kämpa för att bli störst så blir det garanterat bättre för alla =)

Tack för ordet =)

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2512
anders:

LunarBallReptiles, tack för de fina orden :)

Mail-utskick är såklart något som går. Det största problemet med detta är dock att det är risk att man spam-blockeras om man skickar för många mail. Blir man spam-markerad så kommer inga mail fram, och det är självklart inte så bra. Det finns även en begränsning på mailservern på hur många mail man får skicka, så skickas det mycket under perioden då alla är aktiva är risken även där att det inte skickas ut ifrån servern.

Jag ska kolla efter en lösning som kan fungera. Man behöver hitta någon balans så att det inte skickas för många mail, samtidigt som det ska vara användbart att få dom.

88
153
LunarBallReptiles:

Låter bra det.... Inte alltid man "hinner" kolla alla sidor man tyvärr måste lägga ut annonser på.
Är man inte snabb och svarar så går kanske den ev försäljningen/köpet till någon annan.
Tålmodighet och vänta på ett svar är inget som fungerar i dagens uppstressade samhälle.
Du är online och ska därför svara direkt :-/

Så därför hade ett mail varit bra, där plingar det till i luren direkt =)

46
2
Jogga:

Funderade på en sak när jag såg en kille köpa en ödla på en zooaffär här. Den killen hade många frågor till hon som jobbade där. Och fick väl inte direkt de bästa svaren....

tänkte om det gick att få någonting att skriva ut från den här sidan. Typ visitkort på ett A4 ark och man klipper ned de själv.  sen kan man höra med zoo affärerna hemmavid om de kan tänka sig dela ut det till kunderna vid försäljning av terrariedjur och foder till de.  Nånting i stil med att gå med i terrariedjur.se så kan du få svar på många frågor du har om ditt djur..  

Kanske fler hittar hit och får bättre svar än från zooaffären.  

Min systerdotter jobbar på en och jag vet att hon skulle bli glad om hon kunde hänvisa till någon/något om de har frågor som de inte har svar på.

Hon har varit in hit på terrariedjur efter jag tipsat henne om sidan och sen kunnat hjälpa en kund med hjälp av ett av faktabladen :)

429
254
JACLAR123:

Det undrar jag också! :) 

Men en annan sak...

Om man kan radera sina egna forums trådar.

Då det är flera onödiga, snabba svar och inga svar alls! På vissa!

Då vissa vill gärna ta bort de :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 45
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild