Förslag hittills

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 45

229
124
CJBReptiles:

Man kan redigera kommentarer i forumet men inte i bilder. Det MÅSTE fixas i nästa uppdatering :)

1685
794
fluffis:

När jag läste om förslaget om terrariebyggargenerator så kom jag på en annan generatoridé som är betydligt enklare och det är en generator för terrariestorlek. Många verkar ha problem med att förstå storleksföreskrifterna i L80 och min enkla idé går ut på att man fyller i att man har/vill ha t.ex. en marklevande orm som blir X m lång och då ska generatorn tala om att man behöver ett terrarium som är minst X kvm och minst X m på höjden, med hänsyn till storleken man knappt in förstås :) Man kan även lägga till exempel på bottenytan. Man får ett svar typ såhär "Enligt Jordbruksverkets föreskrifter ska en marklevande orm med längden X m ska bo i ett terrarium som är minst X kvm i bottenyta och minst X m högt. Exempel på en sdan bottenyta kan vara X cm brett och X cm djupt." Eller något sånt :)

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2512
anders:

fluffis, nu blir jag ju tvungen att avslöja att jag redan byggt en sådan generator, och att den med största sannolikhet kommer med i nästa uppdatering :)

1685
794
fluffis:

Haha, det låter ju strålande Anders! :)

52
1
unknown_928929:

det ser vi verkligen fram emot att se, strålande jobb du gör Anders! :)

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

När man svarar på gäsboksinlägg eller senaste inlägget i en forumtråd så kan man inte flytta svarsrutan och är det ett långt meddelande är det svårt att ha hela i huvudet.. Det bör fixas i framtiden! :)

(Alltså svarsrutan ligger för inlägget man ska svara på)

593
551
Redfoot:

Jonas_, det du kan göra är att stänga ner rutan läsa och öppna den igen, texten står då kvar. Så gör jag.

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Okej ska testa det nästa gång jag får ett långt gästboksinlägg :) jag kan stänga ner den med krysset i högra hörnet utan att texten jag skrivit försvinner alltså? Har aldrig vågat prova, men till nästa uppdatering av sidan bör det ändå ses över så man kan flytta på svarsrutan.

1685
794
fluffis:

Jag har vid lite mer ingående diskussioner på forumet funderat på vem folken bakom användarnamnen är och hur mycket erfarenhet, kunskap etc. de har. Då är min idé att man skulle kunna sätta in en funktion på sin presentationssida att man kan välja antal år som man har hållit på med terrariedjur eller kanske till och med vissa grupper av terrariedjur. Som andra kan se alltså. Sen kanske man även skulle kunna välja om man är professionel inom forskning eller kanske att man sitter med i en förening eller så. Ungefär som när man söker jobb och brukar vara tvungen att fylla i sin högsta utbildning i en rullist :)

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Vad bra det lät fluffis, hoppas anders noterar detta nu ;)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 45
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild