Förslag hittills

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 45

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2512
anders:

Hjördis, det fungerar med
Ctrl+C för att kopiera
Ctrl+V för att klistra in

Högerklicka och klistra in går att göra i Chrome och IE för mig.
I Firefox måste man däremot högerklicka där muspekaren får "text-markör-symbolen" för att kunna klistra in. (Oftast översta raden)

45
1
Hjördis:

Ah ok! Tack så mycket :)

104
11
_kim_:

Ingen stor grej, men jag gillar inte riktigt att man kommer till sista sidan när man klickar på en tråd under "Senast aktiva trådarna" Tycker att det är där man klickar in sig på trådar man annars inte skulle och därför vore det smidigare att komma till första sidan. Bara en tanke =) Tycker förövrigt att man nästan är för petig. Men du får skylla dig själv, är ju du som skämmer bort oss ;)

//Kim

1244
472
leedragon:

jag gillar det däremot :)

276
119
Maqea:

Jag tycker det är helt OK att hamna sist i tråden.

Det jag tycker är synd är att när man skriver ett inlägg bara ser det aldra första inlägget i tråden. Man kanske svara på något längre ner och då behöver i alla fall jag öppna tråden i ett fönster till för att hålla koll på vad som står.

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2512
anders:

_kim_ man kom till första sidan tidigare, men många ville att man hellre skulle komma till sista så jag ändrade det.
Det kanske går att göra något mellanting (T.ex. att man själv kan ställa in om man vill att man ska komma till första eller sista sidan)

Petig får man helt klart vara! Jag är själv rejält pedantisk när det kommer till hemsidor och programmeringsarkitektur :D

Maqea jag har funderat om man inte ska göra så att skriva-inlägg-rutan visas nedanför inläggen, istället för att den hamnar i en popup. Vet problematiken, då jag gör precis likadant som dig!

101
24
ploa:

Ett alternativ skulle ju kunna vara att du gör två olika länkar på trådarna, om det nu är möjligt.

Jag lägger upp en bild så hoppas jag ni förstår hur jag menar.

Där "olästa" går till första posten och "senast svarat" går till sista posten.

Och skulle det gå att göra på det sättet att har jag missat 5 inlägg så hamnar jag på mitt första missade inlägg?? Hoppas jag förklarar mig så ni förstår :)

51
8
Rochkan:

En sjysst funktion till chatten skulle vara med ett litet notisljud, valbart såklart, Jag sitter ofta med andra sidor uppe samtidigt och kan ibland glömma bort mig, då kan det vara bra med något litet diskret notisljud. :)
och valbarheten kan man ju göra lätt med en liten checkbox eller liknande på chatsidan eller på ens kontoinställnignar...

Tror detta förslag redan är givet men.. Skulle även vara nice att se vilka som är inne på just chatsidan. någon enkel lista med bara namn, typ under informationsboxarna, inget märkvärdigt men bara så man har koll på om någon är inne på chatten, så det inte slutar med att man chattar med sig själv:P 

Och för att svara på ploas inlägg, jag tycker det var en trevlig grej du hade på reptisite när man kom till senast lästa inlägget. Om man läst 3 av 10 inlägg så kom man till det 4e :) 

ps. Självklart skulle ljudet bara finnas när och om man är inne på chat-sidan. ds.

Hoppas du förstår vad jag menar med allt!
Annars var det en toppenuppdatering senast! :)

508
304
Jonas77:

Det kanske har sagts innan, men det vore en dröm att se sidor (om det finns flera) till höger om senast aktiva trådarna, typ "1,2...5" så man kan välja att gå till sista sidan själv. Nya funktionen är bra, men det är inta alltid man vill till sista sidan, och man hade inte behövt komma ner till botten när det bara finns en sida.

51
8
Rochkan:

Har ett till förslag! 
Att man ska kunna skicka PM från sin egen sida, eller rättare sagt sin egen meddelandeflik.
Eller går det redan?

Logga in för att posta i forumet
Sida av 45
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild