Tack JACLAR123, det var snällt sagt :)
Kul att du ska bygga JSpinord! Terrarier på höjden är bra, minst sagt! :) Antingen kan man bygga allt i ett så att säga, eller så bygger man varje terrarium för sig. Själv har jag byggt mina terrarier var för sig eftersom de är lättare att hantera, tycker jag.
Fråga 2.
Värmemattor ska vara inuti träterrarier om man läser värmemattornas instruktioner. Och jag håller med för trä är ingen bra värmeledare. Å andra sidan finns det de som säger att det fungerar att ha värmemattorna utanför. I din situation med lite fuktiga terrarier till KP hade jag valt en fukttålig värmematta inuti terrariet. Och så dimmer eller termostat för att få lagom värme. Och så brukar jag tjata om jordfelsbrytare för elsäkerhetens skull. I den här tråden kan man läsa mer om dimrar och lite annat:
www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=334Den här tråden heter "värmematta i träburk":
www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=865Fråga 3.
LED-lampor är bra tycker jag eftersom de drar väldigt lite ström, inte blir så varma och håller länge. Hitta de som är platta och använd kabellist så att ormarna inte kan hänga och slänga i dem. IP-klasser är bra att ha koll på. Jag håller med föreföregående talare :)
Fråga 4.
Jag tycker själv inte sladdarna är något stort problem egentligen men det kan bli en härva av kablar när man fått dit allt :) Helt klart bör du kolla in samlingen av terrariebyggen om du inte redan gjort det:
www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=2476I den allra översta länken där har jag visat hur jag har borrat hål för kablar för att det ska bli så lite kabel som möjligt inuti terrarierna, sen hur det ser ut utanför med dimrar och timrar och hela rubbet är en annan sak :D
Lycka till!