Inredning från skogen/utifrån - Akut

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

2052
780
psyjoh:
Tänkte fråga en sak till om grenarna. Min lilla skäggis fick den grenen som är underst på bilden. Han är expert på att göra sina behov på sina grenar. Då spolar jag alltid av dem i duschen och skållar dem för att ta död på bakterier. Idag gjorde han det på den grenen och efter den blev blöt så luktade det väldigt unket. Har ej kännt denna lukt innan. Är det som den börjat ruttna eller kan det vara träslaget? 
Om det är röta som börjat kan det vara skadligt för honom då?

Tack på förhand. 

2966
1648
Hoggaforfan:

Spolar du så stör du ju ytan lite och frigör lite bakterier vilket doftar lite extra. Inget farligt. 

242
30
Blues:
Bara spola av med varmt vatten o låta torka,inga problem.

2052
780
psyjoh:
Ok. Ja för det luktade riktigt illa efter den blev skållad och det kände jag ej när jag tog in den..

2052
780
psyjoh:
Hur var det nu med grenar som hade bark kvar,  ska man ta bort barken för att kontrollera myror? Dessa har legat på marken. Eller kanske bara låta dem ligga ngn dag och sevom det kommer fram ngt?

2052
780
psyjoh:
Tacksam för snabbt svar :)

2966
1648
Hoggaforfan:
Myror ser du ganska snabbt när du tar upp dem och kollar runt. 1 myra är ju ingenting att bry sig om utan det är ju när man ser det kravlar massor med myror som man lägger tillbaka grenen och tar en annan.

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:
Bara stoppa in det i terrariet :) Ingen rengöring krävs mer än att borsta av det värsta skiten. 

2052
780
psyjoh:
Rengöring kan jag men är inte risken att det kan finnas massa myror under barken. Har dock inte sett några så jag får prova. 

347
220
Newton:

Jag tar grenar från naturen, utan problem. Måste ut och leta lite snyggare bara ;)

Det gröna i terrariet är gröna levande växter då jag inte vill byta ut löven varje dag.. Har jag snart inga lönnar kvar, haha.

Det jag har hört är att stoppa in vad du vill, som det är. Men att vissa barrträd kan avge någon.. gas/ånga/what ever som kan påverka djuren negativt även om de inte dödar det..

Fruktträd ska vara bra sägs det, och just äppelträd har ju snygga grenar :)

Men att koka och ha sig är bara onödigt tidsöd.. Det behövs inte.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild