Djur som passar tillsammans med varandra i terrarium?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 7

424
33
samthe0ne:
psyjoh: det finns folk i USA som har chahuas, som också lever på Nya Kaledonien (jag tror att det var dem iaf) och crested i samma terrarie med resultat att de får bebisar ihop. Inte att rekommendera tycker jag. Det finns ju även fler Rachodactylus-arter som teoretiskt sett borde fungera i samma terrarie, men om det är den stora arten så kommer antagligen dina Cresties försvinna ner i deras mage.
mvh Samthe0ne

2052
780
psyjoh:
Ok.. tack sam.. var mest nyfiken..

424
33
samthe0ne:
Lugnt, jag som inte kunde läsa in det :-/

33
6
NovaTerra:
Här är några videos för andra som är intresserade:

33
6
NovaTerra:

33
6
NovaTerra:

33
6
NovaTerra:
Länka gärna om Ni har andra exempel som passar här.

Jag tänkte ha två Geckos i ett 70x40x60 terrarium (lxbxh) och inreda med levande växter samt insekter såsom mask och gråsuggor, kanske något annat också, frågan jag ställer mig är hur ofta jag behöver städa (hela tanken)? Är det någon här som har något liknande, hur gör Ni?

Det blir ju lite jobbigt om man ska riva bort allt för ofta...

903
510
Evanjeline:

Har du ett fungerande bio substrat så är hela poängen att du inte ska städa, insekterna äter upp allt avfall.

Sen kasnke du behöver torka glaset och några grenar och så.

33
6
NovaTerra:
Ok, det låter bra, var inte säker då jag läst lite olika, om det är någon som har ett fungerande bio-terrarium så får Ni gärna skriva.

Vad finns det för risker med ohyra och annat som inte är önskvärt?

903
510
Evanjeline:

Om du inte har några problem med engelska så är här en jättebra tråd med massa info.

www.reptileforums.co.uk/forums/planted-vivariums/659337-bio-active-substrates-how-why.html

Jag har själv startat mitt för bara några veckor sen så jag kan inte berätta så mycket ur erfarenhet. Jag började märka skillnad efter redan en vecka dock, att mögel slutade växa, och nu är det i princip helt borta. Jag la i hoppstjärtar och några tropiska gråsuggor, ska fylla på med dem när min odling blir större. Hoppstjärtarna har förökat sig jättebra, sen har jag lite annat där inne också, då jag mevetet tog jord utifrån. Har sett mask, och några vanliga gråsuggor.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 7
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild