WF kontra CB mässor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 8

Medlem i DHF
1083
777
Westman:

Gå med en förening istället och engagera dig där istället för att sitta på ett forum och gnälla

268
19
Iguania:

Det westman menar är ju antagligen att SHF inte alls sålde något och har därmed inte gjort något olagligt. Den enda som har begått en kriminell handling(och antagligen inte ens särskilt allvarlig i politikernas ögon heller) är Animalfarm. Dock har det skett under SHFs ansvar. Det är bra mycket värre för hobbyn om det sker exempelvis ett giftormsbett än att de säljs WC och en sån liten förteelse lär knappast påverka SHRs slagkraft särskilt mycket.

238
14
Regnskog:

Men snälla någon, iguana tänk på djuren! Skiter fullständigt hur det går för SHF. Men om jag håller i en mässa då olagliga vapen säljs så har jag inte begått ett brott? Jo då Iguana, där måste du läsa på lite mer.

269
60
Jonas:

så du tycker också man ska hänga politikerna i sverige för det begås brott på sveriges gator eller kanske poliskåren??:) bra argument och undra vem som ska läsa på vi kan ta detta argument hur långt du vill om du ska jämnföra med vapen:)

Medlem i NNHF
52
55
danne_60:

Ta reda på hur saker ligger till innan ni skriver, Vad har SHF med den här saken att göra som inte nån annan lokalförening har med att göra? Den här mässan arrangerades av SHR dvs alla lokalföreningar i landet.

Fattar inte heller att man som funktionär kan sitta å gnälla över nått som man själv i egenskap av funktionär borde ha aggerat på plats, nu är det väl lite sent att sitta å spy galla ?

Förmodligen hade den Teckiska säljaren sina papper iordning så han inte kunde bli utslängd, har väldigt svårt att tro att inte den saken kollades upp vid kontrollen.

//Danne

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2512
anders:

Sislisko, jag förstår att det är väldigt lockande att lägga skulden på någon, men vi är alla delaktiga i vad som händer i vår hobby. Du säger att du skiter fullständigt i hur det går för SHF, men du bryr dig om djuren.

Det är i vårat intresse att se till att föreningarna fungerar, eftersom vi annars förmodligen inte kommer att ha någon hobby kvar, och djuren som du säger att du bryr dig om blir då lidande i slutändan. Föreningarna gör mer än de flesta känner till, och de som är engagerade i föreningarna tycker jag helt klart ska ha en klapp på axeln för de jobb de lägger ner.

Sislisko, sa du till någon funktionär om burkarna märkta med WC på mässan?

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Sislisko väldigt tråkigt att läsa dina uttalanden :/ det verkar inte som du har någon koll på vad egentligen våra föreningar gör för oss vanliga hobbyister.. Vi har dom att tacka för så oerhört mycket! Utan SHR är det möjligt att det skulle se ut som i vårat grannland Norge, dvs totalförbud på reptiler! Uhh den vägen vill jag inte gå & behöva ha mina ormar "illegalt", för att nämna något bara.. 

Många kloka bra synpunkter i denna tråd tycker jag, anders tycker du verkar ha en väldigt sund/vettig/intressant syn på våra föreningar, som du säger så är det vi som gör föreningarna så sluta klaga herpare och bli medlem i din lokala reptilförening redan idag!

Tillsammans är vi starkare, vi kan & gör verkligen nytta i samhället.. finns fortfarande mycket att förändra till det bättre så lägg energin på att utveckla hobbyn istället för att spy galla över nåt rötägg som är oseriös med sin hobby, såna kommer vi nog tyvärr aldrig helt bli av med :( 

Med det sagt så är det sen upp till köparen att försäkra sig om att det är en seriös duktig uppfödare man stödjer & handlar av, det är jätteviktigt för mig personligen att stödja duktiga uppfödare lokalt i vårat eget land, vi är många som är grymt duktiga & seriösa med våra reptiler eller vad man nu håller i sina terrarium :) så sök gärna upp någon duktig på just den art du är intresserad av, visst det kostar kanske några kronor mer.. men åhh vad man sparar pengar på det i det långa loppet ! Sen får man ju även en personlig relation med uppfödaren och på så vis kan man vända sig tillbaka till denne vid eventuella funderingar/frågor.

Mvh Jonas Gavlen - Stolt medlem i SHF 

68
67
aajje:

Nu var det SHR som anordna denna mässa, så det var inte under SHFs ansvar som flera verkar tro, ta reda på sådant innan. Istället för att sitta på ett forum och kritisera detta sislisko så är det mycket bättre att du skriver ett mail till SHR och framför dina åsikter som kanske kan förbättra en mässa. 

238
14
Regnskog:

aaje, ett forum är ju till för att få fram olika åsikter och diskussioner? :S

Sedan så är det faktiskt så att om jag arragerar en mässa så har jag ansvar över den också.

Medlem i NNHF
52
55
danne_60:

"aaje, ett forum är ju till för att få fram olika åsikter och diskussioner? :S

Sedan så är det faktiskt så att om jag arragerar en mässa så har jag ansvar över den också."

Det pågick även lagbrott utanför mässhallen, undrar om det va SHF som felparkerat? :D

//Danne

Logga in för att posta i forumet
Sida av 8
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild