Vad ska jag göra!?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6

53
0
mcfozzy:

Var snäll och läs tråden, står klart och tydligt

76
16
Ergotamin:

Ser inget om vad det är för djur du snackar om i tråden eller är jag blind? Bara en fråga inta att jag försöker vara spydig 

76
16
Ergotamin:

Förlåt jag har bara läst sida 3 av tråden trodde det var den enda ska läsa resten av sidorna nu 

53
0
mcfozzy:

Nej han varken bajsar rör eller äter. Om inget blir bättre så får han somna in den 1 januari :/

Medlem i SHF
4045
5096
Jonas_:

Den här ödlan skulle ha avlivats för länge sen! Blir så ledsen när jag läser igenom tråden igen, vid mitt första inlägg förstod jag inte alls att det var så illa som det är :(

Tänk på att varje dag är en plåga för djuret! En djurvän ser till att det får somna in fortast möjligt!

Förlåt om jag uttrycker mig konstigt eller irriterat, men blir så fruktansvärt trött på djurplågeri som just denna ödla varit utsatt för i flera år..usch!

mcfozzy du hade säkerty dom bästa intuitioner när du tog ödlan och din tanke var såklart inte att ödlan skulle få lida, men nu gör den det & du står som ägare oavsett din ekonomiska eller sociala situation och nu har du ett ansvar för livet, ta det är du snäll :)

1275
1725
Falk:

Tyvärr så är det för enkelt att skaffa dessa djur.

53
0
mcfozzy:

Innan ni försöker dömma mig så måste ni förstå att jag har kunskapen och han mår bättre hos mig, om ni har haft en hund förut och tar emot en till som har blivit illa behandlad vilket gör så att hunden är rädd sjuk och döende, är det eran kunskap då? Jag vet vad jag snackar om 

53
0
mcfozzy:

Jag har ca. 19200kr nu på kortet, så jag har råd men en avlidning och vetrinärskostnader osv, jag har blivit attackerad på forumet och fått hatiska kommentarer mot mig för denna tråd då jag endast vill hjälpa djuret! Jag vill just nu bara lämna tillbaks han till dom förra ägarna så ni slutar klaga på allt fel jag gör! Tror inte någon skulle kunna ta hand om en sån sjuk leguan bättre

53
0
mcfozzy:

Har en jättebra idé som jag tror (utifrån vad många skriver) kommer gilla! Jag tar bort det jag har köpt till han (lampor, mat grenar och växter för 2000kr) och ger tillbaks levnadsstandarn han hade innan jag tog emot honom, på det sättet kan ni inte klaga på hur jag hanterar honom inte heller kan ni klaga på min religion, ålder osv. 

Så checklista

STORA GRENAR  .              Små grenar med spikar i.

STOR VATTENSKÅL .            Liten Vattenskål som inte ens min hand får plats i.

UV / UVB LAMPOR .            Vanliga glödlampor

TRYGGHET OCH LUGN .        jag ska sätta han i vardagsrummet med barn som springer runt

Duschsystem                       Nej! Duschsystem och fukt är dåligt

Om jag har förstått det rätt så vill ni att det till vänster (det jag har nu) ska försvinna och det gröna ska han få, alltså det han hade när jag tog emot honom för 6 dagar sen

11
0
Hedeland:

Herregud lugna ner dig, det du skriver nu göra inte hela situationen bättre precis

Logga in för att posta i forumet
Sida av 6
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild