Förslaget på förändringar av L80

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 9

758
397
Johnexotics:
Atheriis skrev:

Som jag tolkar det har du fel i detta påstående. Spindlar är djur och får således inte utfodras med levande ryggradsdjur eller insekter. Däremot får man utfodra med spindlar... Men det felet lär väl sannolikt justeras.

Var en på fb i spindelgrupp som hade mejlat frågat. hon delade bild där Jordbruksverket skrev dom inte räknades i detta

5573
4257
Tropfrog:
Så argumentet mot att mata med levande insekter är altså att de känner smärta. Med nyligen tillkommer information borde detta innebära att insekter som slukas av en spindel inte känner smärta men att en insekt som slukas av en ödla gör det. Det här blir bara mer och mer ologiskt.

Hmm, jag blir ju nästan sugen på att ställa frågan till jordbruksverket om jag får lov att äta levande insekter. Har allt svalt några flugor och andra flygfä under min tid som tävlande cyklist :)

Mvh
Magnus 

6
5
Atheriis:

Johnexotics skrev:

Var en på fb i spindelgrupp som hade mejlat frågat. hon delade bild där Jordbruksverket skrev dom inte räknades i detta

Intressant! Det har varit en del svar från det kära verket där de nog inte riktigt vet vad de har dikterat ihop eller svarat på så detta är nog ytterkigare ett sådant exempel. Sådant är bra!

4
2
Mimmmm:
Tropfrog skrev:
Så argumentet mot att mata med levande insekter är altså att de känner smärta. Med nyligen tillkommer information borde detta innebära att insekter som slukas av en spindel inte känner smärta men att en insekt som slukas av en ödla gör det. Det här blir bara mer och mer ologiskt.

Hmm, jag blir ju nästan sugen på att ställa frågan till jordbruksverket om jag får lov att äta levande insekter. Har allt svalt några flugor och andra flygfä under min tid som tävlande cyklist :)

Mvh
Magnus 

Och kan jag mata min skäggis med min spindel, men inte mata min spindel med dubia...? Så flummigt så det finns inte. 

758
397
Johnexotics:
Tropfrog skrev:

Mvh
Magnus 

Gör det;)

758
397
Johnexotics:
Atheriis skrev:

Intressant! Det har varit en del svar från det kära verket där de nog inte riktigt vet vad de har dikterat ihop eller svarat på så detta är nog ytterkigare ett sådant exempel. Sådant är bra!

Komiska är detta kan man använda mot dom i ett argument med :)

4
2
Mimmmm:
Johnexotics skrev:

Fint. Så jag kan ge dubia till min spindel men kan inte ge samma dubia till min ödla.. 

758
397
Johnexotics:
Mimmmm skrev:

Fint. Så jag kan ge dubia till min spindel men kan inte ge samma dubia till min ödla.. 

Japp 

4
2
Mimmmm:
Johnexotics skrev:

Japp 

Ska nog ta och filma och skicka in till dem och fråga hur det minskar lidandet... Ge till skäggisen - smask smask borta. Ge till tex min hoppspindel - Jaga, hoppa på den, brottas lite, börja äta när den fortfarande rör på sig. 

5573
4257
Tropfrog:
Precis! Sen kan väl en del spindlar injicera gift som fräter sönder dem från insidan och ut? Låter ju definitivt mer plågsamt.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 9
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild