fråga om Phyllium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
phyllium69:
Hej, jag börjar fundera sälja mina phyllium letiranti tataba på nån mässa i framtiden. jag har egen uppfödning hemma. vad krävs det för papper eller intyg för att lagligt kunna stå på mässan och sälja dem? Nån som har koll på det? har läst reglerna om olika mässor men det finns ingenting om phyllium. och hittade inget särskilt på jordbruksverket hemsida. Tack för det! mvh Gaël 

5368
4102
Tropfrog:
Verkar inte vara cites klassad. Men jag tycker ändå att det numera hör till god sedvänja att skicka med uppfödarbevis. Så har köparen ryggen fri om de skulle bli listade i framtiden.

Mvh
Magnus 

2
0
phyllium69:
Hej ! tack för ditt svar. eftersom det blir väl kanske 200-300 nymfer som kläcks det blir väl svårt att skaffa ett intyg till varje individ. tänkte kanske sälja dem i små grupper. kan man då ha ett intyg för varje grupp/köp? Behöver man ge nåt annat information för kontrollanterna på mässan?

5368
4102
Tropfrog:
Det går definitivt att skriva ett intyg till varje köpare istället för varje individ. Speciellt om det inte krävs intyg på arten enligt lag. Blir nog inte så många intyg.

Vad kontrollanterna och mässan kräver av dig är det absolut bäst att fråga dem direkt. Så blir det inga missförstånd. Men jag skulle anta att kraven på sin höjd gäller burkarna djuren förvaras i under mässan. 

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild