Tropfrog skrev:
Den låter som en traktor ju. Kallade säljaren den tyst?
Mitt system går på 8 ggr om dagen och är i vardagsrummet.
Hade jag själv fått hem den och envisas med att använda den hade det nog lett till skilsmässa.
Mer trolig scenario skulle vara att jag jobbade som en tok de första veckorna för att få den tyst. Låg vaken på nätterna och funderade på lösningar som skulle göra familjen nöjd. Att jag lade extra hundralappar på lösningar som visade sig inte vara acceptabla. Två veckor senare skulle jag lagt lika mycket på projektet som en dusk och förmodligen skickat allt på återvinning. En förlust för mig och för miljön.
Jag köpte min dusk från LoE för 5 år sedan nu. Jag har helt glömt vad det kostade och den tickar fortfarande på utan störande ljud. En gång sprack en hylsa i anslutningen, helt mitt eget fel. Men LoE skickade en ny på posten som jag hade på två eller tre dagar. Ibland kanske det suger att betala vad bra grejor kostar. Men på lång sikt har jag aldrig ångrat att jag satsat på bra grejor med ett bra eftermarknadsstöd.
Mvh
Magnus
Tyst? Inte en blekaste aning vad säljaren på amazon hade skrivit, ända jag kollade efter va psi och att det va 12 volt.
Nu är det i mitt fall för boa ormar, majsormar och ögonfransar, så en max två gånger per dag räcker gott å väl =) till en total kostnad för 7 terrarium ink allt för att få det att fungera för typ 750kr, dvs hälften av priset av vad billigaste dusk kittet kostar med två dysor. Och då har jag just nu runt 8 meter slang, och ca 140 "dysor" kvar..
Men sen är jag en aning snål av mig ^^ men tanken är att göra om lite med fördelningskopplingar med ventiler så man kan välja vilka terrarium det ska vattnas i =) Sen är min plan i framtiden att automatisera allt, men det får bli lite pö on pö med att tiden går =p