Snäll R.Chahoua blivit ilsken

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i GHF
646
417
Jimmy:

Så länge den inte ser undernärd ut och äter så behöver man inte blanda in veterinär.

Hur mycket och vad äter den? Mina adulta chahouahanar åt inte speciellt stora mängder men var riktigt kraftiga ändå. Lägg gärna upp en bild.

Annat som kan vara av intresse är hur varmt det är i terrariet. Är det för varmt kan det säkert göra att den är stressad (aggressiv).

1159
626
Temla:

Tack för tipset om värmen. Har bytt belysning till svagare energispar compact lysrör nu. Högst upp under lysrören är det just nu 29. Tror inte jag kommer under 26 grader på den svala delen (på botten) en varm sommardag som den här om jag inte släcker ned helt och hållet. Fast det är klart, terrat kan ju vara lite mörkt mitt på dagen när det är så pass ljust utanför.

Vilken temp rekommenderar du att ha på den svala resp varma delarna? Jag har läst upp till 29 grader och ned till 23 grader. 

Mitt terra är 60x60x45 (ExoTerra).

Ska försöka ta en bild på honom ikväll, för nu går det inte. Han anföll termometern när jag flyttade runt den i terrariet. skratt

459
138
Pakke:

Temla: Nja, kanske det kan bero på värme.

Men mina crested mår ju bra om det blir för varmt och de varken bli aggressiv eller sånt. Även leopardgecko inte heller.

Men jag säger av mina erfarenheter om leopardgecko/crested ungar: En delvis blir aggressiv och andra inte. Så det kan bero på deras personlighet. Även deras personlighet kan faktiskt förändras när de har vuxit upp. Det är allt. Ingen fel på din gecko.

Föreställa dig själv om två broder som ena är snäll och andra är aggressiv trots det är samma temp.

1159
626
Temla:

Ja, så kan det ju också vara. Dock var det lite väl varmt i burken så det behövde sänkas iallafall. Vi får se vad som händer. Det vore ju trist om han skulle bli sån här när han varit så väldigt trevlig att ha att göra med tidigare. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild