Expo Stockholm 29/1-22, ÄNTLIGEN!!!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

379
399
Mr_B:
Att kunna se till att alla har tio kvm var är ju inte lätt. Brukar ju vara ganska trångt. Men munskyddskrav kanske borde funka... men säkrast att inte vara där o trängas.

1244
472
leedragon:
kör bara vaccinpasset som alla andra annars? sälj biljeter med en tidsmarginalt så folk roterar? 

379
399
Mr_B:
Vaccinpass funkar inte. Det skyddar inte mot sjukdom/smittspridning. Folk går även om dom har milda symptom. Därför det ser ut som det gör. Vaccinerade är den största faran i samhället nu. För vi tror att "stanna hemma vid minsta symptom" inte gäller oss. Möjligen snabbtest vid ingången. :)

5384
4125
Tropfrog:
Det är bara tre veckor kvar tills alla i Sverige fått omikron och flockimuniteten är ett faktum. Då släpps restriktionerna. Erfarenheter från Sydafrika visar att immunitet från omikron är effektivare än någon vaccin. Sen får vi gå på mässor igen.

Mvh
Magnus 

206
224
Danne72:
Tropfrog skrev:
Det är bara tre veckor kvar tills alla i Sverige fått omikron och flockimuniteten är ett faktum. Då släpps restriktionerna. Erfarenheter från Sydafrika visar att immunitet från omikron är effektivare än någon vaccin. Sen får vi gå på mässor igen.

Mvh
Magnus 

Ja det är klart att av alla personer på det här forumet så är du även siare :) :) jag kommer inte få omikron inom 3 veckor, jag har inte ens fått covid även om jag försökt mitt bästa, jag är inte vaccinerad heller. Men några mässor blir det inte än på länge är jag säker på.
MVH Daniel.

5384
4125
Tropfrog:
Danne72 skrev:

Ja det är klart att av alla personer på det här forumet så är du även siare :) :) jag kommer inte få omikron inom 3 veckor, jag har inte ens fått covid även om jag försökt mitt bästa, jag är inte vaccinerad heller. Men några mässor blir det inte än på länge är jag säker på.
MVH Daniel.

Nej absolut ingen siare. Antar bara en enkel sak och det är att utvecklingen följer samma mönster som i Sydafrika. Inte alls orimligt antagande. Samma som världens ledande virologer och statistiker gör.  USA och Storbritannien följer samma mönster och börjar nu dala. Vi ligger ett par veckor senare. Det här går fort och snart är det över. Menmen, vi kan ju komma tillbaka till den frågan om några veckor.

Mvh
Magnus 

168
516
SHF:
Vi har med utgångspunkt från Folkhälsomyndighetens restriktioner som kom tidigare idag beslutat att ställa in Expo Stockholm 29/1-2022. Det känns mycket sorgligt att ta detta beslut men det var det enda alternativet känner vi som arrangörer av Expo Stockholm, vi hade redan planerat för att ett krav på vaccinationsintyg men med den kraftigt ökande smittspridningen av olika varianter av Covid-19 som sker i landet är det vårt sätt att försöka bromsa spridningen något.
Vi hoppas att läget ska vara annorlunda i maj och börjar planera för nästa mässa 28/5-2022.

Vi kommer att ses i Södertälje på Expo Stockholm igen! Frågan är bara när?

Med vänlig hälsning, Stockholms Herpetologiska Förening (arrangörer av Expo Stockholm)

1
0
Xristos:

Så otroligt tråkigt med alla dessa inställda evenemang. 

hade hellre sett krav på mask, plasthandskar och en temperaturkontroll i entrén. Det ihop med vaccinationsbevis borde vara tillräckligt skydd för alla besökare. Vi måste ju få igång samhället igen. Att leva isolerat och i karantän är ju inte så roligt. 

5384
4125
Tropfrog:
Vaccinationen skyddar bara till 20% mot smittspridning av omikron. Och mindre än 30% av de smittade utvecklar feber. Så ovan föreslagna åtgärder hjälper inte.  Att ställa in evenemang är helt rätt just nu. Men det är snart över och vi kan gå på mässor igen. All data pekar på det.

Mvh
Magnus 

129
75
Skane:
Det är som det är. Tjatigt att vi ska visa hänsyn till dessa ovaccinerade. Är man vaccinerad blir man inte allvarligt sjuk, och vi ställer ju inte in mässor för förkylningar. Ni gör ert bästa med de restriktioner som finns. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild