Skadad Kungspyton, HJÄLP

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

27
8
Karlman:
Zootenance skrev:
Testa att tvätta med koksaltlösning från apotek, eller klorhexidin och se om det går bort (torkat blod). Ser ut som ett ytligt sår, och inte infekterat i nuläget. Hos veterinärklinik kan du köpa F10 salva som skyddar såret. Om ormens allmäntillstånd blir sämre eller om det börjar se värre ut, så boka tid hos veterinär.

Köpt denna nu! Ska testa använda ikväll.

46
32
Zootenance:

Karlman skrev:

Okej detta låter jättabra! Tack så mycket. Och alla de saker du nämnde är alltså 100% säkert för ormen också?

Karlman skrev:

Okej detta låter jättabra! Tack så mycket. Och alla de saker du nämnde är alltså 100% säkert för ormen också?

Ja precis. :)

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:
Vi kan inte få se en bra bild på närmare håll? 

Känns ju dumt med olika huskurer om det inte ens är något sår eller skada på ormen? :)

Spontant tycker jag också det ser ut att sitta i huden, men nästan omöjligt att ge bra svar med den bilden. 

27
8
Karlman:
Jonas_ skrev:
Vi kan inte få se en bra bild på närmare håll? 

Känns ju dumt med olika huskurer om det inte ens är något sår eller skada på ormen? :)

Spontant tycker jag också det ser ut att sitta i huden, men nästan omöjligt att ge bra svar med den bilden. 

Sådär ja! Det finns nåt fler märke, det är ett annat på den andra bilden. Dock efter att gnuggat försiktigt med vatten på nån av de mindre gick det bort och det följde med lite av något som såg ut som gammalt öms. Hon ömsade ju häromdagen men detta måste ju vart från tidigare? Eller om det jag gick bort bara var smuts och inte öms. Det större märket gick inte bort iallafall.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild