Skäggagams hona som förmodligen vill lägga ägg.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

69
1
Virtuousblue:

De är av olika kön. Vet det till 100 procent nu då de försökta para sig igår haha. Antagligen därför båda är vilda. Inte för att hon vill lägga ägg eller dylikt. Utan för att det är parningsdags.

232
95
anamidnatt:

Personligen hade jag nog inte valt att para syskon, ska man bli uppfödare är det ju inte så jätteproffsigt att göra det :P

Kul att du iallafall börjat lösa mysteriet C: 

69
1
Virtuousblue:

Tänkte inte det heller anna. Ville endast veta utav nyfikenhet :) Ska skaffa en annan hane sen till Kuma. Typ en snygg morph giant. 

232
95
anamidnatt:

Låter super! C:

69
1
Virtuousblue:

Har nu särat på dom. Min hane blev fly förbannad och slutar inte irritera mig :).. Min hona har det jättefint i sitt tillfälliga hem, och hon börjar nog sakta att tycka om det!

Medlem i SHF
4045
5095
Jonas_:

Jag tycker du gjorde helt rätt som särade på dom! Lycka till med övriga terrarieprojekt :)

69
1
Virtuousblue:

Tack så mycket! 

Ja, det är klart det bästa nu. De blev alldeles för glada för varandra.. Antagligen kommer det ägg om några veckor också, men dom fryses och kastas.

Nu har man iallafall lite kontroll. 

Ska på mässan också den 25:e ändå föresten! Min mor kommer nog köpa en fin skäggis då ( istället för gecko ) , som vi kan ha till antingen Kuma eller Songa senare. Ska bli roligt.

69
1
Virtuousblue:

Hur fan får jag mina skäggisar att sluta hålla på mot rutan.. De håller på i timmar! Har satt upp tidningar för rutorna så att de får lugn och ro i sina egna terrarier, men de lägger inte av. Och om jag släpper ut som så måste den ena vara i köket, och den andra i vardagsrummet. Så ska det ju inte behöva vara.. 

733
297
markusbabs:

Kan det vara så att dom ser sin egen spegelbild? Eller ser varandra?

69
1
Virtuousblue:

Tror inte det är det. Isåfall hade dom hållt på så sen jag köpte dom. Det är nytt. Båda är könsmogna och helt galna. Men de ska ju inte springa ute hela dagen. Klarar dock inte av deras krafsande och springande i terrariet. Det är ju knappast bra för dom iheller.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild