Ibd

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

378
340
Silvetaz:
Jonas_ skrev:

Polisen kan jag filma själv, tänkte mer på din kp ;-) 
Ursäkta, jag blev tvungen. .

Om dom specifika morferna kan jag inte mycket så jag kan tyvärr inte hjälpa till just där. Men finns antagligen många på forumet som har full koll på alla olika varianter av kp, hoppas dom svarar :-) 

Ett filmklipp kommer hjälpa mycket tror jag! :-) 

Alltså du är på G idag, gillart skarpt, sitter och fnissar som en tonårstjej här.

Gällande trådskaparen så behöver det inte vara direkt farligt med stargazing och som tidigare sagt så är IBD inte den enda orsaken, du bör märka om den har IBD på andra symptom utöver stargazingen, vanligt vid vissa morpher av KP samt till exempel rutis jaguarer.

Dock får även mina boer för sig att göra så här ibland, även en naturform, och de har ingen IBD.

26
17
Simon1:
Tycker att det är väldigt märkligt eftersom jag aldrig har sett detta innan

5390
4128
Tropfrog:

Lancehead skrev:

Du kanske inte vet att snokar är den största ormfamiljen och merparten av dessa är constrictorer.

Du vet.......Jag har aldrig utgett mig för att vara expert på ormar. Men jag har läst en del. Försökte bara vara till hjälp. Det är tråkigt att du försöker att dumföumig varje gång jag försöker att hjälpa till.

När vi arbetade tillsammans så gillade jag dig mycket, kompetent människa med mycket integritet. Kanske lite för mycket har det visat sig, tyvärr.

I övrigt vill jag bara säga att Lancehead vet vad han pratar om så lyssna på vad han säger......När han är nykter.

Om du har ett bra svar till TS, så vill säkert både jag och hen ta del av det.

Mvh
Magnus

117
99
Lancehead:
Tropfrog skrev:

Du vet.......Jag har aldrig utgett mig för att vara expert på ormar. Men jag har läst en del. Försökte bara vara till hjälp. Det är tråkigt att du försöker att dumföumig varje gång jag försöker att hjälpa till.

När vi arbetade tillsammans så gillade jag dig mycket, kompetent människa med mycket integritet. Kanske lite för mycket har det visat sig, tyvärr.

I övrigt vill jag bara säga att Lancehead vet vad han pratar om så lyssna på vad han säger......När han är nykter.

Om du har ett bra svar till TS, så vill säkert både jag och hen ta del av det.

Mvh
Magnus

Jag är nykterist :)

5390
4128
Tropfrog:
Lancehead skrev:

Lancehead skrev:

Hur fan kan du då ha så dålig attityd en sen lördag kväll? Är det nätets anonymitet som berusar dig?

Jag tycker att det är synd att en person med så mycket kunskap som dig hänger här utan att hjälpa till. Svara TS med kvalificerade svar istället.

Mvh
Magnus 

117
99
Lancehead:
Lancehead skrev:

Du kanske inte vet att snokar är den största ormfamiljen och merparten av dessa är constrictorer.

Hur är det här dålig attityd. Tycker du överreagerar en aning.

26
17
Simon1:
En snabb update, har inte märkt av  något symptom idag förutom att hon har huvudet  lite på sne. Här är en bild på henne. Mochi pastel står det i paporet

26
17
Simon1:
provade att mata henne precis, fick ingen respons alls, tungan reagerade inte ens. hon verkar väldigt slö.

39
10
R3P71LN03RD:
Simon1 skrev:
En snabb update, har inte märkt av  något symptom idag förutom att hon har huvudet  lite på sne. Här är en bild på henne. Mochi pastel står det i paporet

Har kollat runt lite (var tvungen att kolla upp vad "mochi" står för först - så bra är jag på kp-morpher :P). Men hursomhelt, hittar inget om att varken Mojave, Enchi eller pastel ska ha neurologiska problem knutna till sig. Enskilda individer kan förstås ha neurologiska problem, trots att de inte tillhör de morpher som har mest problem med wobble (spider etc.). Men i de fallen brukar det vara något som finns med i bilden sedan de föds, och kan exempelvis vara ett resultat av onormala temperaturer i äggkläckaren.

Jag lutar nog ändå åt att det rör sig om någon form av infektion. Att hon ligger med huvudet lite på sned kan vara för att det underlättar andningen (men kan förstås också vara av neurologiska skäl). Och det du skriver, att tungan inte reagerade vid matning, kan också vara tecken på luftvägsinfektion. Ibland blir det så mycket slem i munnen på dem att de inte längre kan spela med tungan. En orm ska normalt sett inte ha något slem/"saliv" i munnen alls, och deras munhåla ska ha en ljusrosa färg.

Har du fler ormar? I sådana fall skulle jag rekommendera att du är noggrann med hygienen, och om möjligt sätter henne i karantän, för att undvika vidare smittospridning. Och sen, som sagt, veterinär är att rekommendera. Om det är långt till närmaste reptilkunniga veterinär, brukar det funka att ringa dem först och be om råd.

Hoppas det löser sig, oavsett!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild