Nybörjare behöver hjälp

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

152
227
TowerOfGray:

Tropfrog skrev:
Då tror jag att du har dålig insyn i hur fort brand sprider sig. De flesta av oss sitter inte hemma och vaktar våra djur alltid. De flesta går nog till jobbet och är hemifrån 9-11 timmar om dagen. Ett hus kan bli övertänd på 10 minuter.

Om du oroar dig för brand när du är borta över natten så borde du oroa dig varje gång du lämnar hemmet. Elsäkerhet skall man inte fuska med, om det finns minsta skäl till oro så skall detta åtgärdas omedelbart.

Mvh
Magnus 

Kanske formulerade det lite fel. Jag tänker att brandrisken övar om man har värmemattor och värmelampor oavsett om du kopplat allt rätt eller inte. Bränder har uppstått från jätte dumma anledningar. Fanns en känd Youtuber som blev av med ett par grodor och ödlor för att strömmen slogs av när hon sov, och när den gick på igen så var temperatur inställningarna nollade på hennes lampor överhettade djuren medan hon var iväg en hel dag och kollade inte till dom innan hon åkte iväg. (Det vad jag förstog av hennes historia)

Så länge man vet att allt är kopplat rätt och kollar till det då och då. Är man borta fredag- söndag så tycker jag att någon borde bara kolla till djuret och så att alllt fungerar som det ska.

5482
4196
Tropfrog:
Jo. Att kolla all utrustning hur den beter sig efter strömavbrott är viktigt. Jag skulle aldrig lita på styrutrustning utan batteribackup.

Men nu är TS tydligt en nybörjare. De flesta nybörjare köper inte elektronisk styrning till sina första burkar. Tyvärr inte, då de är den grupp som har mest att vinna på det.

Mvh
Magnus 

23
15
Kakan80:
Klart att en skäggagam klarar sig några dagar i månaden utan att få sallad!!! Absolut! Fixa en timer t ljus och värme! 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild