Har en 20x20x20 vad kan jag ha i den?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

28
3
TheReptilez:
har en 20x20x20 exo terra som jag köpte för 150 kr men vad kan jag ha i den? Kanske några spindlar? Vill ha nåt som lever länge och som kan ha terrariet hela sitt liv eller några skorpioner går bra som inte e så giftiga

163
104
Melsson:
Du kan ha mindre spindelarter. En jag gillar är neoholothele incei. Blir ganska liten, men är ingen dvärgspindel. 

28
3
TheReptilez:
oh e den en nybörjar art? har en scorpion och några millipeder men aldrig haft spindlar 

163
104
Melsson:
TheReptilez skrev:
oh e den en nybörjar art? har en scorpion och några millipeder men aldrig haft spindlar 

Det är bara ett exempel. Vet inte om jag skulle ha den som första spindel, det är absolut möjligt om man är medveten om att den är ganska snabb. Men annars är den lätt att ta hand om och väldigt vacker. 

5390
4130
Tropfrog:
Något som folk oftast inte tänker på är att man kan göra ett lite finare terrarium till sina foderdjur.  Om din skorpion äter små kackerlackor så kanske du kan bygga en snygg display med kenyanska kackerlackor, eller kanske någon större? Kan bli både snyggt och praktiskt. skorpionen kanske rent av kan äta rosenbaggar? De är ju både snygga och interresanta. Det finns säkert en uppsjö med lämpliga foderdjur som kan trivas i ett lite mer uppstyrt terrarium och som är mer interresanta än syrsor.

MVH
Magnus

28
3
TheReptilez:
Oh a tack med kackerlackor så odlar jag dom men tack för ditt förslag :)

198
112
MoreliaMikael:

Som föregående talare sa så kan man fixa något häftigt för foderdjur. 
Jag har en 10-15 st väsande kackerlackor i ett relativt litet Exo Terra-terrarium. De är rätt kassa på att föröka sig iof, så därför kör jag inte äggkartonger i ett sånt fint terrarium. Lite oväntat att ha foderdjur som display animals kanske, men det finns en viss charm i det.

Alternativt kan du ju köra någon tarantella t.ex. Brachypelma emilia är en vacker sådan, och de blir inte särskilt stora. 
Honorna blir runt 13-14cm i benspann i värsta fall, och då behöver du ju självfallet byta terrarie för denna.
Dock tar det lång tid innan de blir så stora.

5390
4130
Tropfrog:
Några nördiga rättelser bara:

Rosenbaggar är inte kackerlackor. Tänkte bara påpeka eftersom du avfärdade mitt inlägg med svar om kackerlackor.

Tarantella är inte en spindel, det är en Italiensk folkdans.

Mvh
Besserwisser

198
112
MoreliaMikael:

Tropfrog skrev:
Några nördiga rättelser bara:

Rosenbaggar är inte kackerlackor. Tänkte bara påpeka eftersom du avfärdade mitt inlägg med svar om kackerlackor.

Tarantella är inte en spindel, det är en Italiensk folkdans.

Mvh
Besserwisser

Haha du har så rätt så! Fågelspindel ska det stå såklart :)

28
3
TheReptilez:
Heheh tack alla för era förslag tack så mycket :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild