drosera capensis

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

277
39
huckerby:

Håller på att bli galen på sorgmyggen eller vad det är i flera terrarium. Även en annan liknande liten fluga.
blir inte av med skiten & dammsuger i luften dagligen i terrariumen.
de sprider sig även till övriga huset.

kan inte tömma & göra rent alla terrarium.

Brukar alltid ha typ lite i ett par men sista halvåret har de spridit sig trots att jag jagar dem.
Det är den typiska sorgmyggan men även en annan jäkel som är smal & lika liten. Hälften sitter ihop av dem för de parar sig hela tiden.

Har haft dem båda i bananflugekulturer då & då & några i terrarium men även om jag försöker hålla ordning på dem har de blivit för många nu.

Är inte orolig för att de äter rötter på växter eller annat men jäkligt trött på att se dem surrandes i rummen.

drosera capensis
Ngn som har tips vart jag kan köpa drosera capensis?
och funkar även andra drosera?
tänker att jag kan placera dem både i terrarium & ngn på fönsterbrädan.
Tror ni det kan minska ner antalet flugor? 

Tror mina grodor håller ned antalet lite för de värsta två terrariumen är ödlor i med fuktigt substrat.

16
13
Aelic:
När jag hade sorgmygg för många år sedan i mina växter(inte terrarium) så prova jag en micro organism från plantagen som funka bra och de försvan på kanske 2 veckor. Hittar en som heter Nemablom där idag men osäker om det var specifikt den.

Vågar inte svara på hur det skulle funka för terrarier specielt inte grodor som kan vara så känsliga. Tror de även slår ut hoppskärtar om du har bioaktivt substrat.

Tänkte att jag bara nämner det som en möjlighet men du får forska om det själv om det kan vara lämpligt i ditt syfte

277
39
huckerby:

Aelic skrev:
När jag hade sorgmygg för många år sedan i mina växter(inte terrarium) så prova jag en micro organism från plantagen som funka bra och de försvan på kanske 2 veckor. Hittar en som heter Nemablom där idag men osäker om det var specifikt den.

Vågar inte svara på hur det skulle funka för terrarier specielt inte grodor som kan vara så känsliga. Tror de även slår ut hoppskärtar om du har bioaktivt substrat.

Tänkte att jag bara nämner det som en möjlighet men du får forska om det själv om det kan vara lämpligt i ditt syfte

Tack
ska kolla upp mer men tänkt att det kanske är lurigt mot grodorna. Hoppstjärtar spelar ingen roll så sätt, både dem & gråsuggor går ju att fylla på med.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild