Vilka djur kan jag skaffa?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i GHF
3136
1743
EmanuelKarl:
Jag skulle fått den ena föräldern att intressera sig och ta hand om den. Djuret ska som ovan nämnt ha daglig tillsyn, nytt vatten dagligen och syrsor oftare än att man släpper in några innan man åker iväg i två veckor. 

Att en ödla mår dåligt är mycket svårt att se, de är duktiga på att dölja det för att inte bli byten för fåglar m.m.
Detta är ren instinkt från naturen, självfallet har du ingen fågel som flyger runt och käkar den (hoppas jag...).

Ordna så att din ena förälder kan byta vatten åtminstone varje dag och ge den mat (har ingen koll på just din gecko, som du tidigare nämnt var en P. picta, men har för mig att typ varannan dag eller någonting sådant är lagom matningsintervall) samt spraya tycker jag låter vettigt. Sen är det helt olika saker att åka på semester 2 veckor en gång eller två och att faktiskt vara iväl var tredje och var fjärde vecka under en så lång period som 2 veckor.

10
1
Jennan:
EmanuelKarl skrev:
Jag skulle fått den ena föräldern att intressera sig och ta hand om den. Djuret ska som ovan nämnt ha daglig tillsyn, nytt vatten dagligen och syrsor oftare än att man släpper in några innan man åker iväg i två veckor. 

Att en ödla mår dåligt är mycket svårt att se, de är duktiga på att dölja det för att inte bli byten för fåglar m.m.
Detta är ren instinkt från naturen, självfallet har du ingen fågel som flyger runt och käkar den (hoppas jag...).

Ordna så att din ena förälder kan byta vatten åtminstone varje dag och ge den mat (har ingen koll på just din gecko, som du tidigare nämnt var en P. picta, men har för mig att typ varannan dag eller någonting sådant är lagom matningsintervall) samt spraya tycker jag låter vettigt. Sen är det helt olika saker att åka på semester 2 veckor en gång eller två och att faktiskt vara iväl var tredje och var fjärde vecka under en så lång period som 2 veckor.

ok tack men min pappa kan kolla den var fjärde dag ungefär men om det finns nåt som kan klara sig i en vecka själv så skuile jag gärna vilja veta

5390
4128
Tropfrog:
Jennan skrev:

ok tack men min pappa kan kolla den var fjärde dag ungefär men om det finns nåt som kan klara sig i en vecka själv så skuile jag gärna vilja veta

Som nämnts ovan: Om ett djur bajsar i vattenskålen så måste det tas bort direkt. Varken 4 eller 7 dagar är good enough. Dessutom skall reptiler i fångenskap ha daglig tillsyn enligt lag. 

Jag skulle säga att du inte har förutsättningarna för att hålla reptiler just nu och borde vänta tills förutsättningarna ser bättre ut.

MVH
Magnus

10
1
Jennan:
ok

283
366
Cartaq:
Det är skoj att du (TS) är intresserad utav reptiler, men tänk på allt som är runtomkring djuret också. det kanske är bättre att du väntar lite tills det finns en bättre plan på hur allt skall fungera hemma i hushållet. du behöver byta ut delar i terrariet så som lampor, underlag, bottensubstrat, köpa foder m.m. vem bekostar detta varje månad?

Köper du ett husdjur så har du låst dig på lång tid framöver, allt från att resa iväg på sommarläger på sommaren till skidbacken under vintern. har du ingen som helhjärtat kan ta hand och sköta djuret så är det nog bättre att du avvaktar. du köper djuret för ditt intresse, men du bör samtdigt tänka på djurets bästa när du gör avvägningen.  

412
419
Hadara:
Det som oroar mig är att du redan har en ödla som lämnas ensam med två veckors mellanrum regelbundet. Jag tycker du bör fundera på att omplacera den ödlan till ett bättre hem. För just nu sköts det inte på rätt sätt. 

10
1
Jennan:
ok min kompis kan ta hand om den
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild